hoe dubbele lijnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

hoe dubbele lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:14

ik wil graag(met deskundige hulp)mijn shet voorde kar beleren mij is aangeraden et een dubbele longe te longeren ik weet alleen niet hoe dat werkt tip uitleg alles is welkom

floorsil

Re: hoe dubbele lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:18

ik gebruik nu een enkele longeerlijn en longeer met een schofje. doe dan aan de buitenkant door die lus van het schofje(ik ben niet echt bekent met het tuig en de benamingen ervan) en dan onder de staart door en aan de binnenkant gewoon recht naar je toe. vind dit rondje groot zat, hoewel ik wel beken dat ik wel een beetje meeloop als ik het op deze manier doe. ik vind het fijn werken omdat hij zo gelijk zijn achterhand er beter onderzet. je hebt dus beide uiteinde aan je paard vast zitten en jezelf heb bij het middenstuk vast.
weet niet of het duidelijk is anders moet je het maar laten weten dan maak ik wel een tekeningentje

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:07

met dubbele lijnen longeren doe je dus met een dubbele longeerlijn; niet met 2 enkele longeerlijnen.
Ga niet zelf zomaar wat doen Max en max, maar vraag om hulp !

Nikkie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:11

Idd is het beste dubbele longeerlijn, maar het kan best met 2 enkele hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:24

Nikkie_86 schreef:
Idd is het beste dubbele longeerlijn, maar het kan best met 2 enkele hoor.

Als je het moet leren is het handig om goed materiaal te hebben, een dubbele longeerlijn dus.
Want longeren met dubbele longe vereist nogal wat handigheid en dat gaat niet lukken als je met slecht materiaal begint.

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:30

Koop een goed passende longeersingel en een dubbele longeerlijn. Zoek iemand bij je in de buurt of verder weg die je wilt komen helpen, als iemand het je ter plekke leert neem je het veel sneller en makkelijker op. En kan je bovendien ook veel makkelijker gecorrigeerd worden.
Dus inderdaad niet zomaar zelf wat gaan doen, het kan mis gaan!

E D I T
Oja, dit kan je wel alvast zelf gaan doen. met een zweepje over de achterbenen van je paard gaan en goed belonen als hij er niks van heeft. Daar komt namelijk een lijn te lopen als je gaat longeren

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:39

Het kan inderdaad ook gewoon met 2 losse lijnen. Heb mn certificaat longeren dubbele longe gehaald. (niet dat dat een hele wereldprestatie is maar goed) en in het examen moesten we ook met 2 losse lijnen, maar dan sta je vaak wel wat te 'prutsen' met die lijnen.
Maar het zou wel kunnen.