[AR] wie zit er bij een menclub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heck

wie zit er bij een menclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:27

Hallo allemaal,

ik was eens benieuwd wie er allemaal lid is van een menclub en waar deze zich bevinden.
Ik ben zelf lid van de palmruiters budel-schoot
dat is een vrij actieve club wat mennen betreft
we rijden veel ritten van 20 tot 50 km in de buurt van budel, valkenswaard,weert en het grensgebied met belgie.
er zitten ongeveer 20 actieve menners en ik geloof 3 ruiters bij
we hebben in budel-dorplein een oud voetbalveld als oeffenterrein met kantine voor de gezelligheid
de website is
www.psvdepalmruiters.nl staan veel foto's op van de ritten

groetjes maarten

Sjonniej

Re: wie zit er bij een menclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:51

Als wedstrijdmenner ben ik verplicht mij bij een vereniging aan te sluiten. Onze vereniging bestaat voor een groot deel uit dezelfde soort menners als ik; lid moeten zijn voor een startkaart. In het verleden zijn er wel een puzzelritjes, dagtochten en dat soort dingen georganiseerd, maar daar is binnen onze vereniging weinig vraag naar. Wel organiseren we veel menwedstrijden; dressuur, vaardigheid, indoormarathons en een samengestelde menwedstrijd. Sinds kort is het een PSV geworden en zijn de MV en RV samengevoegd, waardoor we ook een hele rits ruiters erbij hebben incl. 1x per maand een dressuurwedstrijd onder de man. Ik geloof dat onze vereniging rond de 100 menleden heeft, echter niet allemaal actief.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:51

Onze menvereniging heeft op dit moment wel 18 leden waarvan 8 les rijden en geen enkele startkaarthouder. We zijn druk op weg de kleinste vereniging van nederland te worden. We organiseren in de zomer wel ritten en de mendurance. Morgen onderlinge wedstrijd. We hebben eigen wagens en hadden een hele mooie binnenrijhal (we gaan nu naar een kleinere bak omdat we het allemaal niet kunnen betalen) maar om een 1 of andere rede geen aanloop van menners.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:21

mijn menvereniging.De grootveldruiters uit dalen.
Wij rijden elke maandag les.Met z'n 8 en dat zijn geloof ik ook alle leden.
Ik ben puur lid voor de les.En omdat ik dan vrij gebruik van de binnenbak kan maken tijdens slecht weer.Ook longeren enzo.
Er zit ook een ponyclub en paardenvereniging aan vast.

Bij ons wordt niks georganiseerd.Het is puur de les.

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:19

@ baudyh Knipoog jij hebt zeker les van Jan

Helaas zit ik bij een inactieve menvereniging. Meestla rijden we maar met zijn drieën en ik ben de enige die fanatiek is en wedstrijdgericht wil trainen. ik overweeg dan ook om bij een andere menvereniging te gaan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:21

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:02

Ik ben lid van de Helderse Voerluu Hellendoorn. Een ontzettend fanatieke vereniging. Onze outdoor wedstrijd in juni is onze grootste wedstrijd. Verder organiseren ze bij ons elk jaar een tuigpaardenconcour, het shetland NK indoor, indoor marathon en dressuur vaardigheid, onderlinge wintercompetitie zowel outdoor als indoor, de Heuvelrit. Verder nog leuke andere evenementen voor de leden. Elke woensdag is er les in de manege. Onze vereniging telt over de 100 leden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:40

bontegevaar schreef:
Ik ben lid van de Helderse Voerluu Hellendoorn. Een ontzettend fanatieke vereniging. Onze outdoor wedstrijd in juni is onze grootste wedstrijd. Verder organiseren ze bij ons elk jaar een tuigpaardenconcour, het shetland NK indoor, indoor marathon en dressuur vaardigheid, onderlinge wintercompetitie zowel outdoor als indoor, de Heuvelrit. Verder nog leuke andere evenementen voor de leden. Elke woensdag is er les in de manege. Onze vereniging telt over de 100 leden.

Haha! Haha! Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:09

Mary_Andor schreef:
@ baudyh Knipoog jij hebt zeker les van Jan

Helaas zit ik bij een inactieve menvereniging. Meestla rijden we maar met zijn drieën en ik ben de enige die fanatiek is en wedstrijdgericht wil trainen. ik overweeg dan ook om bij een andere menvereniging te gaan.

ja dat klopt ja.....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:10

Ik zit vanaf januari bij een menvereniging. Kleinschalig maar wel gezellig Haha!.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:12

K zit ook bij een menvereniging.
Harp oftewel het aangespannen recreatie paard..
Opzich best grote menvereniging. Trainingen op maandagavond en best veel wedstrijdmenners.. Word elke maand wel iets leuks georganiseerd..
Maar ik train nu onder t zadel op maandagavond dus voor de menvereniging geen tijd meer

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:45

Ik heb wekelijks les bij onder de kastanje in Kootwijkerbroek. Daar mijn koetsiersbewijs gehaald en eigenlijk gewoon blijven plakken. Ze organiseren best veel. Wedstrijden, clinics, ritten. Je kunt daar met je eigen paard lessen maar ook met een aanspanning van hun. Dat is ook wel leerzaam, zo af en toe eens met een ander paardje te rijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:45

ik ben lid van psv de Barrage uit breda. We hebben ieder jaar een aantal d/v wedstrijden en organiseren ook wat lessen voor onze menners. We hebben niet iedere week les, maar zo af en toe komt er iemand,

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:21

Ik wordt komend jaar lid van een vereniging, maar dan puur alleen startkaartlid. De menvereniging is wel bij ons in de buurt. Maar daar kan ik niet mee in de les (tijd is niet gunstig voor mij) En ik heb om de week priveles, waar ik een heleboel aan heb Haha!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:07

Hier ook nog een menclub-lid.
Sinds 3 jaar ben ik lid van de plaatselijke menclub, te weten Menclub Markelo.

Samen met de ponyclub en de rijvereniging is deze club ondergebracht in de Stichting Paarden- en Ponysport Markelo.
Deze 3 clubs maken gebruik van dezelfde faciliteiten, te weten een wedstrijdterrein met springweide, buitenbak, rijhal en bijbehorende kantine.

De menclub telt ongeveer 85 leden (correct me if I'm wrong), waarvan er ongeveer 10 deelnemen aan lessen. Deze worden elke twee weken gegeven.

Elk jaar organiseert de menclub een SGMW (KNHS), een onderlinge indoor, en over het jaar verspreid zo'n 8 ritten.

Aan de ritten doen vrij veel leden mee, het aantal wedstrijdmenners is veel lager, dat zijn er op dit moment hooguit 5. Dit komt ook wel omdat de meeste leden al wat ouder zijn volgens mij. Het is echt de "jongere garde" van de club die wedstrijden rijdt, de ouderen zijn daarentegen weer fanatieker is het rijden van de ritten (en de bijbehorende gezelligheid).

Op zich zijn alle leden wel actief, zij het bij het organiseren/vrijwiller/ritten/etc etc. Geen slapend clubje in ieder geval!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:08

ik les bij de menvereniging in bathmen en ben lid van de menvereniging in Wenum Wiesel (apeldoorn) ivm het aanvragen van een startkaart.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:22

Vraagt jouw club in Bathmen geen startkaarten aan dan?

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:27

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:25

Sjonniej schreef:
Vraagt jouw club in Bathmen geen startkaarten aan dan?

helaas niet

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:22

Apart; dat ze wel fanatiek zijn met lessen, maar geen startkaarten etc. regelen.

heck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:11

bij ons vragen ze ook geen startkaarten aan ik zou op zich ook wel wedstrijden willen mennen,maar ik krijg dat niet gecombineerd met mijn werk en gezin dus blijven we voorlopig maar gewoon recreatief rijden

groetjes maarten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 06:29

Lid van Paardensportvereniging Haarlemmermeer in Hoofddorp, zowel lid voor startkaart onder het zadel als startkaart mennen. Mijn man is ook lid en ment elke dinsdag in de les. Heel gezellig en fanatiek.
http://www.haarlemmermeerruiters.nl/
2 x per jaar gaan ze gezamenlijk op vakantie. 1 x in Nederland en 1 x in noord Frankrijk.
Wij zijn 1 x mee geweest naar Frankrijk, maar zonder onze haflinger, want die houdt niet van klimmen in de Ardennen Clown Dan rijden wij mee op andere aanspanningen. Het was wel onwijs mooie omgeving om te rijden.
Verder organiseren ze KNHS wedstrijden D/V en onderlinge men wedstrijden voor de volwassenen en apart voor de jeugd.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 06:52

Ik ben lid van De menners in de hoeksewaard.
www.demenners.nl Heel erg gezellig en veel ritten. Soms rijden we met ongv 40 aanspanningen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 07:04

Ik men bij de Driesporen in Onstwedde, een erg klein groepje, maar wel gezellig. Op donderdagavond hebben we een uurtje les met elkaar. Er zijn er een paar die wedstrijden rijden, ik wil zelf volgens jaar gaan beginnen met wedstrijden.
Ik doe daarnaast het wedstrijdsecretariaat voor het mennen en springen (is 1 commissie), erg leuk werk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:19

Ik ben lid van Menvrienden Onderbanken, ook vanwege de startkaart. Er is verder weinig wat er georganiseerd wordt, wel jammer hoor! Hier in Limburg is zowiezo weinig aangespannen te beleven met wedstrijden enzo.