Western aan de lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stardust0

Western aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:57

Hoi,

Dusti vindt het lange lijnen erg leuk, maar dressuur is niks voor mij. Is er hier iemand die bezig is met lange lijnen en dan western oefeningen? Ik ben benieuwd, want ik wil het wel gaan proberen.

Ook wil ik het proberen om te beginnen te lange lijnen met een touwhalster, is dat verantwoord?

Groetjes Kim.

Voor de mensen die het misschien denken, ik ben hier nog helemaal niet aan begonnen.

Demian

Re: Western aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:39

Wat bedoel je met 'western' oefeningen? Zou niet proberen je paard (snelle) spins en changementen te laten doen of door een trailhek proberen te gaan als je niet verstrikt wilt raken. Stops en rollbacks lijkt me geen probleem, als je handig bent met de lijnen Lachen

Ik gebruik een halster met bontje op de neus of halster met fleece neusdeel, daar reageert mijn paard goed op. Maar wij zijn pas bij de basis Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:10

Er zijn genoeg western trainers die ook werken met de lange lijnen. zo heb ik het zelfs geleerd, van een westerntrainer.
Maar hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk is de basis van dressuur en western gelijk.
Zelf gebruik ik een bit bij mijn paard trouwens, touwhalster heb ik niet geprobeerd.
Rollbacks zijn in principe goed mogelijk, stops ook Ja Maar dan moet je er zelf idd al goed handig mee zijn hoor.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:12

Inderdaad werken westerntrainers ook veel met dubbele lijnen Knipoog Ikzelf ook, en ik doe stops en rollbacks..Knipoog Soms ook m'n zijgangen, changementen.. Knipoog
Zodra je er geen spectaculaire draaien in maakt kan het wel geloof ik Knipoog

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 18:44

Spins was ik ook nog niet van plan hoor, zo snel ben ik niet Tong uitsteken Changementen vandaag aan gewerkt, je ziet hem echt zo kijken van mag het mag het ja Fieuw! Hij vindt dat echt leuk Tong uitsteken