schouderbinnenwaarts aan de hand tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

schouderbinnenwaarts aan de hand tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 11:05

Ons paard is vorige week behandeld door een osteopaat omdat hij zijn rug/bekken vast zaten. Wij zijn daar achter gekomen doordat hij acuut kreupel was op 4 benen. Onze dierenarts heeft ons een osteopaat geadviseerd waar ik idd geen enkele slechte recensie over heb gevonden dus ga er vanuit dat hij echt goed is.

Maar nu moeten we gaan revalideren met hem en dus schouderbinnenwaarts aan de hand gaan oefenen. Zijn hier medepaardenliefhebbers die daar ervaring mee hebben en eventueel tips hebben om dit zo goed mogelijk te leren. Ons paard snapt nog niet helemaal wat de bedoeling is en gaat dus stilstaan en wil niet stappen en dan draait hij dus alleen de achterhand en laat hij zijn voorbenen staan en volgens mij is dat nou net niet de bedoeling….

(mocht het hier niet goed staan excuus, maar wist niet zo goed waar het wel moest staan Bloos )

gillian

Re: schouderbinnenwaarts aan de hand tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:55

Kijk eens op de site van Marijke de Jong: http://www.paardenbegrijpen.nl
Hier staan veel oefeningen om je paard recht te richten: oa schouderbinnenwaarts, travers.

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:00

Belangrijkste tip die ik je kan geven is stapje-voor-stapje!

stap 1: alleen maar naast je paardje lopen met lage halshouding (moet op commando zn hals laag kunnen brengen en daar ook blijven lopen)
stap 2: lichte stelling vragen en zo kunnen blijven lopen (zorg daarbij dat hij niet op zn binnenschouder valt door deze terug te duwen en weer los te laten als hij wel valt)
stap 3: schouders naar binnen plaatsen (zonder dattie naar binnen gevallen komt), zodat hij in de schouderbinnen komt

Als hij niet door wil lopen, dan ga je ws te hard en snap hij t niet meer.. of je positie ten opzichte van hem is niet goed (remmend).

Hoop dat je dr wat aan hebt...

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 10:29

Bedankt voor de tips! Gister liep hij het laatste rondje braaf laag mee, maar idd hij moet eerst gewoon netjes laag meelopen. Ik denk dat ik de eerste keer zlef in een totaal verkeerde positie stond....we gaan heel rustig aan met heel veel geduld!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:39

Ik heb het op deze manier geleerd: Eerst op een volte goed leren buigen (stelling vragen met teugel en met je hand zorgen dat ie niet op de binnenschouder valt), als hij dit snapt vanuit een bocht in dezelfde houding rechtdoor laten lopen..

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:55

hoi,

ik heb les aan de hand hiermee! renvars, traver, schouderbinnenwaarts enz!

je kan hier ook les involgen als je wil! dat hoef je niet zelf te tobben..