Nu een nieuwe:
we willen onze 10 jarige gelderse ruin graag voor de wagen beleren, maar omdat wij niet echt menners zijn (nóg niet) hebben we hulptroepen ingeschakeld. Deze man heeft Mau een tijd geleden een stussen de lijnen gezet om te kijken hoe hij hierop reageert...niet dus

Nu hebben we eindelijk een geschikte wagen en kan het echte werk beginnen.
tussen de lijnen...zijn hoofd ook!

eerst de banden

nog meer banden

ho=ho! (moet ie nog een beetje leren
) wat ik wel heel fijn vind is dat deze man alles met beloning en vertrouwen doet...ho=ho, maar als hij dan stilstaat laat hij wel merken dat het nu ook goed is.
lopen met de wagen erachter. Dit doet die man. ik weet dat het beter is als er iemand op de bok zit met de leidsels, maar dat wilde hij bewust nog niet. Mau zit hier in een afgesloten bak en kan eigenlijk nergens heen, en daarbij (ik was er niet bij) weet deze man wat hij doet, en bij Mau wist hij dat hij niet weg zou rennen.

en zo ziet het er uit

pasje achteruit

stappen
ik was er zelf niet bij (mijn moeder wel), maar deze man is heel rustig te werk gegaan, voordat de banden werden gesleept heeft hij Mau in op en tussen de banden laten staan, de strengen hebben ook tussen en achter zijn benen gezeten.
Voordat Mau werd ingespannen is hij er achteruit voor gezet (zonder iets vast te maken) en toen is hij overal mee gaan 'klapperen'. toen hij Mau ertussenuit liet lopen en daarna weer naar de wagen liet lopen liep Mau zelf al achteruit naar de wagen toe!
het is helemaal goed en positief afgesloten en zaterdag gaan we weer verder

tips, reacties en commentaar mag, maar houd het vriendelijk en onderbouw je mening!
Wagen lijkt vrij klein ten opzichte van je paard, maar dat is misschien alleen om te beleren. ( of gezichtsbedrog?!)
Misschien kan je er in de toekomst wat grotere wielen onder laten plaatsen?