Sinds augustus rij ik met mijn poownie menlessen (hij loopt al wel langer voor de wagen hoor)
En we zijn nu afgelopen les begonnen met de galop. Sun geeft aan dat hij dit héél moeilijk vind. Hij wil zich gerust in galop laten vallen door eerst in draf snelheid te maken, maar niet vanuit een rustig drafje aanspringen in galop. Hij doet wel ontzettend zijn best hoor, zo springt hij dan wel 1 pas aan, maar vind het dan zó moeilijk om dóór te springen dat hij meteen terug in draf valt.
Even wat achtergrond info:
De pony is 7 jaar, staat sinds zijn 3e voor de wagen, en sinds augustus dit jaar regelmatig menles.
De wagen is een zeer lichte sulky
De bak waarin we rijden is "normaal tot zwaar" zegmaar. Hij toont niet alsof hij er moeite mee heeft, iets wat hij in de (zware) longeerbak wel doet. (deed, nu werken we daar niet meer
)We zijn de afgelopen tijd bezig geweest met stelling, buiging, tempowisselingen en schijnovergangen. Hij laat zich nu in stap en draf heel fijn en gemakkelijk sluiten en weer wegrijden. Echt verruimen is in draf nog moeilijk, maar ook dat gaat steeds beter.
Ik vraag nu galop vanuit een volte, en zodra hij aanspringt geef ik ruimte van voor zodat hij door kan springen.
Ben op zoek naar tips om de galop voor de wagen te verbeteren. Mogelijkheden onder het zadel zijn er niet. Dubbellonge kan wel. Ik heb zowel de mogelijkheid om in de bak te trainen (20x40) of om naar buiten te gaan met lange, rechte gras-stroken.
Hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven. Anders moet je maar even vragen.
Groetjes, Lacuna