[AR] *help* rem op mijn kar?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

*help* rem op mijn kar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:39

hoi hoi,

ik heb van iemand een recreatie karretje gekregen.
Nu was het niet helemaal het soort kar wat ik wilde (liever marathon) maarja als je het krijgt! zeg ik geen nee.
en daar komt bij dat mijn shet het misschien niet eens wil.

maar nu heb ik voor mijn idee er liever een rem op (voorheen niet zulke fijne ervaringen zonder een rem) en ik denk dat ookal trekken ze er dan misschien doorheen ik dan (voor mijn idee) wat meer te vertellen heb.

Ik heb hier in mijn woonplaats een marathonwagenbouw zitten en gevraagt of die er evt een rem op konden zetten...helaas kon het remsysteem dat hun gebruiken niet op deze kar ivm de assen van de wielen die te dun/slap zouden zijn voor hun systeem.

ik wilde dus vragen of iemand een ander systeem weet of zelf wat heeft gemaakt.
en misschien dan even met een foto.
mijn vader is best handig dus wie weet kan die er iets op maken?! (alleen lassen kan hij niet daar hebben we de spullen niet voor)
er moet toch wat voor zijn aangezien je ook die sulky's met een rem heb moet er toch een systeem zijn die lichter is.

foto kar:

Afbeeldingvoor het idee van welke wielen etc.

hopelijk kan iemand mij helpen?! Bloos

mirror666

Re: *help* rem op mijn kar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:05

hmm.. bij die van mij zitten op de achterwielen gewoon remklauwen met remschijven, maar zo te zien zijn de wieltjes enz daar idd niet geschikt voor..
zou je niet evt andere assen en wielen kunnen doen? Bloos (wel weer een fikse uitgave)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 19:35

hoi,

ja nieuwe assen zou kunnen....kost inderdaad heel veel! is al naar geinformeerd....kost zelfs meer dan het karretje evt waard is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-11-08 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:04

Je kunt op de achterwielen op de banden remmen, zoals bij die go-carts die aan zee verhuurd worden. De duitse wagens hebben allemaal zo'n systeem, maar dan met een zwengel...

Groeten, SuSEQ