Divoza, vervolgens twee zadelmannen uit mijn omgeving. Alledrie de zadels waren dressuurzadels omdat mijn focus destijds meer in die hoek lag. Inmiddels doe ik al een tijdje parelli...ben heel blij met mijn eigen omslag. Ik gebruik momenteel ook de theraflex pad van parelli. (ben ik zeer tevreden over).
Alleen de zadels blijven een probleem. Het liefst zou ik een parelli zadel willen, maar als student is dat gewoon geen optie. Een vriendin van me (met parellizadel, (ben jaloers
)) raadde me aan om eens naar een extreem wijde wintec te kijken, icm parelli pad zou dat enigsinds overeen komen met het parelli zadel. Zelf ben ik naar barefoot zadels aan het kijken...lijken me heerlijke zadels, maar ik ben wel critisch over de drukverdeling. Barefoot zelf vertelde me dat ik hun zadels waarschijnlijk goed icm mijn parellipad kan gebruiken. Maar ik blijf van mening dat zacht materiaal nooit de druk optimaal kan verdelen.
Nou ben ik heel benieuwd wat jullie mij aanraden en waar jullie zelf mee rijden...ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Mirjam
PS Ik heb dit topic hier geplaats en niet bij harnachement omdat ik specifiek de mening van ´naturels´wil weten....
.
. Mijn paard heeft namelijk een extreem korte rug en ik wil dus wel boomloos rijden. Ik vind boomzadels niet lekker zitten, ik mis het contact met de paardenrug teveel als ik met boom rij. Daarbij verandert mijn paard nogal van omvang gedurende het jaar. Vanwege zijn leeftijd, maar ook vanwege het gras.
).

(ben ik nooit goed in geweest....)