Ben naar National Huntsales geweest in Ierland...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Ben naar National Huntsales geweest in Ierland...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:26

Hoi hoi,

ben net terug van 4 dagen Volbloedsales, het was wederom geweldig!! Haha! ]Heb honderden Volbloedveulens de revue zien passeren, ook mooie fokmerries gezien, en momenteel zijn de paarden qua prijs echt mega laag, sommige merries waren gedekt door een dure hengst (bv dekgeld 5.000 euro) en nu kostten ze 800 euro, drachtig en wel! Clown

Ook veulies van 600 euro, echt bizar.

Ben daar geweest om mijn schilderwerk te promoten en zal werk gaan maken wat komt te hangen in een Hippische winkel.

Het was weer heerlijk vertoeven met exbaas (waar ik renpaarden voor reed), vriendin en de mooits e Volbloeds met gave bloedlijnen.
Cool

Dit wilde ik even delen. Pling Mochten er meer zijn hier die wel eens naar Tattersalles zijn geweest of Goffs, laten jullie dan even een berichtje achter?
Thanks. Pling

kinscem

Re: Ben naar National Huntsales geweest in Ierland...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:05

Ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me super gaaf. (ben een echte rensport liefhebber, heb alleen nog nooit de mogelijkheid gehad om er eens op te rijden)
Mocht je foto's hebben, die wil ik graag zien.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:15

!!! je weet dat ik graag mee had willen gaan, volgende keer wil ik wel gaan en maak ik er gewoon tijd voor!!! Maar ja mijn twee weken Japan was ook geweldig Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:45

Klinkt ook super, Woogy!
Ik ga misschien in febfruari weer een paar dagen, hangt af van opdrachten mbt die shop, waar ik werk moet hangen.

Als er animo is, regel ik bij kennisen een slaapplek, en dan gaan we gewono met zijn allen, het is helemaal geweldig, idd!

heb merrie op het oog, om over te halen, maar moet wel zeker weten dat iemand haar na het veulenen wil overnemen in bv frankrijk of Duistland in het renbaan circuit..

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:38

heb net even een kijkje genomen en ik denk dat de engelse een beetje onder druk liggen ivm econimische krisis, en daaarbij komt eigenaren krijgen niet zoveel prijsgelden meer als dat ze vroeger kregen. Maar ze leggen nog steeds goed geld voor de betere gefokte paarden.. en zoveel speciaals zat er niet echt bij vind ik. Breeze up sales zijn vaak populaider ivm 2 jarige en andere jonge paarden dus ook vaak meer geld voor wordt neer gelegd
Laatst bijgewerkt door classic_life op 18-11-08 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:40

Engelsen? Ik ben in Ierland geweest, er zaten prima paarden tussen maar zelfs die 50.000 was weinig in vergelijking met de afgelopen jaren..

En wat de een bijzonder vindt vindt de ander weer minder...
Maar qua pedigree gingen er prima paarden in de ring.

Trouwens ook prachtige type eventingpaarden, hoor, het is maar net wat je zoekt en waar je voor komt...

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:20

haha ja sorry ik bedoel ierland maar idd ze leggen minder geld neer en als je op zoek naar goede eventers bent om ze omtescholen heb je goede paarden voor 800 die nog 100% sound zijn

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:35

Dat bedoel ik, heb prachtige paarden gezien!

En verder: Ja, de middleclass en lowerclass horses gingen voor niks weg, maar de beste paarden leverden nog iets op.. Maar alsnog weinig. De economie stort daar in...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:57

zonde, maarja op het moment gaat dat overal zo.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:58

is dat zo? Is het in heel europa een disaster? Want Fransen en Duitsers hadden er prima paarden kunnen kopen.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:49

Mijn mooiste veiling-ervaring was Ascot vorig jaar september.

Ik mocht er kopen in naam van mijn klant uit Qatar. 38.000 euro heb ik daar opgemaakt, in ruil voor 9 paarden. In een woord GEWELDIG!

This young racing filly is sold to the young lady down there...
And another arab filly is going to Belgium..
And again a horse sold to Misss Eugebreu Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:42

Konden ze je naam uitspreken?
Met geld van andere spelen is natuurlijk gaaf!

Mijn exbaas gaat kijken of een van de merries overkomt richting NL.
Uiteindelijk zal het gaan om een dier waar ik een goed tehuis voor zal zoeken. Ze zitten daar mega omhoog en land is er wel tot iemand zich aanbiedt.
Het zal gaan om een fokmerrie.
S A, met Lord gaat het trouwens super, hoor!
Hij staat bij een vriendin in de wei waar hij heel relaxt bij is, dat is echt fijn. Lieve mensen ook.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:38

Hahahhaa nee ze konden mijn naam niet uitspreken. Het klonk nogal zweeds, maar Augenbroe is zelfs voor de gemiddelde nederlander al niet zo simpel.

Eerlijk gezegd is het niet makkelijk om iemand voor een EV fokmerrie te vinden. Ad Somers is een van de weinige fokkers in Nederland, maar hij heeft ook al meer dan 20 paarden.

In België zijn er 3 fokkers, maar ook hier is het aanbod veel groter dan de vraag.. Weet waar je aan begint dus.

Goed om te horen dat Lord het zo fijn heeft!
Is hij naar die dressuuramazone gegaan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:12

Nee, hij is naar een meisje gegaan wat mega met hem klikte en die zet veel minder druk op hem. is trouwens een heel stabiel en relaxt dier geworden.

ja, jouw naam is zeker apart!
Bedankt voor de tip, een eventingruiter voor een ex point-to -pointer of fence jumper zou nog optie zijn.. het aanbod is echt te groot, he?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 06:03

Ad somers heeft idd ook een merrie die bij ons heeft gestaan, aloha valentina..