ik hoor altijd mensen in mijn omgeving over mentuigen praten....dat is enkelspan dat is een dubbelspan tuig.
nu heb ik 2ehands een tuig voor mijn shet gekocht en ze zeggen dat dat een deel van een 2span tuig is.
Men zegt dat te kunnen zien aan de ring aan de voorkant van de borst die er dan extra op zit.
Nu zal dat best gezien het feit dat de pony's daarmee aan de voorkant vast zitten aan de boom....maar kan je het verder nog ergens aan zien?
Ik heb namelijk van iemand een kar GEKREGEN met tuig....nu haalde ik het tuig uit elkaar blijken het er 2 te zijn (kar is enkelspan)
van 1 mist alleen het schoftje maar die hebben ze gevonden dus die krijg ik nog.
Ik vraag me dus af of ik later evt als ik 2-span wil gaan mennen ik dan mijn huidige tuig+een gekregen tuig zou kunnen gebruiken?(aan 1 van de 2 zit ook zo'n ring namelijk en is van toevallif hetzelfde merk)
foto van mijn eigen tuig:

(foto's zijn van toen ik het ging passen en op maat maakte)verder was ik benieuwd naar wat jullie van mijn kar vinden? (wordt nog opgeknapt)...uiteindelijk heb ik hem voor niets en zijn alle banden en het hout nog 100% in orde!
zo om mee te beginnen wel wat toch?!
(geen idee of mijn shet het namelijk wil want die zijn we nog aan het beleren...uiteraard met iemand die dat vaker doet!)http://www.mijnalbum.nl/Foto-FCPZMFOG.jpg
gr amazingstar

)