Ik denk van wel, en ik vind dat een hele positieve evolutie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. De belangstelling ervoor groeit en dat was een paar jaar geleden toch wel heel anders, heb ik nog ervaren.
Twiggy2008 schreef:Alleen het woord 'tsunami', dan denk ik meteen aan die afschuwelijke ramp in Azie en aan die vreselijke Wilders (ik kan er niets aan doen), dus ik zou het liever een andere benaming geven........ Anders krijg je misschien nare associaties of ben ik de enige die dat bij dat woord voelt?
love_01 schreef:DAT wil niet zeggen dat met bit rijden zonder schade is maar daar hebben wel meer mensen ervaring mee dus misschien is de kans dat het daardoor wel goed gaat groter dan bij het bitloos rijden.

siskeh schreef:van alles zelf gaan proberen en dat het dan mis gaat en ze weer antibitloos worden
Bandida schreef:oei, sorry, ik niet dus, dan had ik wat anders geschreven

Twiggy2008 schreef:Ik volg het hele gebeuren nu al wat jaartjes en het is fijn dat mensen het gaan herkennen, want ik werd in het begin wel eens moe van al die vooroordelen (al hoewel je die hier op bokt nog wel heel vaak tegen komt).

Bandida schreef:Op bokt soms wel inderdaad, maar ik heb dat eigenlijk nooit van andere ruiters of stalgenoten ervaren. In tegendeel, veel interesse, ook als het hun ding niet was. En van niet-paardenmensen krijg ik of positieve reacties ('dat moet wel een heel lief paard zijn') of die valt het helemaal niet op dat er geen bit aan je kopstuk hangt

Lovely schreef:Waarom is er geen eigenheid in de argumenten voor het bitloos rijden, redenaties dus die alleen maar positief zijn over bitloos en niet impliciet negatief over bitgebruik.
Lovely schreef:Bovendien ken ik vrij veel voorbeelden van onaangenaam bitloos rijden, met attributen die doen denken aan middeleeuwse martelwerktuigen, dus om daar nou zo vrolijk van te worden?
Bandida schreef:Ligt het aan mijn leesvoorkeur, of is er op bokt ineens wel héél veel te doen over bitloos rijden? Ook buiten dit natural hokje bedoel ik dan.
Ik denk van wel, en ik vind dat een hele positieve evolutie
Bandida schreef:Lovely schreef:Bovendien ken ik vrij veel voorbeelden van onaangenaam bitloos rijden, met attributen die doen denken aan middeleeuwse martelwerktuigen, dus om daar nou zo vrolijk van te worden?
Ik gelukkig niet. In mijn wereld nog nooit bitloze martelingen gezien..
. Lovely schreef:Daarnaast vraag ik me af op basis van welk vooroordeel jij weet waar wij het fundamenteel over oneens zouden zijn, als je goede en geldige argumenten hebt, kan ik dat best waarderen ookal rijd ik zelf voornamelijk met bit.