Ik wou het graag eens proberen met mijn verzorgpaard om met de dubbele lijnen te werken aangezien ik het moeilijk vindt om haar nageefelijk te rijden. Ze gaat namelijk gemakkelijk hangen aan de teugels het ontspannen in de hand heeft dan af en toe tot gevolg dat ze op de voorhand gaat lopen, daarom zou ik graag met haar vanaf de grond werken. Ook leuk het me leuk om af en toe een behendigheids parcoursje te doen. Ik heb in januari een cursus join up bij Annemarie van der Toorn gevolgd dus ben wel redelijk bekend met dat het een stuk ingewikkelder is dan normaal longeren. Mijn vraag is nu alleen kan dit longeren met dubbele lijnen en het "mennen" van het paard ook zonder longeersingel en dus met zadel( de beugels dan laten hangen en onder de bijk doormiddel vn een halstertouw of oude beugelriem vastmaken zodat ze niet klapperen). Het leek me namelijk zo laag als je de longeerlijnen door de beugels haalt.
Is dan de oplossing de beugels hoger opsteken? of hebben jullie andere manieren, ik kon namelijk vrijwel niets vinden over het met zadel longeren