hoe slof bevesigen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

hoe slof bevesigen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:20

Sorry voor men zoveelste toptic.
Omdat de eigenaar van men vp het niet zo op pessoateugels had, had ik hel de slofteugel voor gesteld. Dit mag wel. Ik gebruik het alleen voor de longeren. Maar hoe moet ik deze bevestigen. Op sites zie je vele mogelijk heden van onder de buik tot bovenste ring en van eerste ring tot bovenste ring. Maar welke is nu het beste voor dit paard. Ze zou haar achterhand wat meer moeten gebruiken en zo wat minder op de voorhad vallen, ook moet ze haar rugspieren gebruiken en ontspannen kunnen zakken. Weet iemand dus hoe je dit dan meot bevestigen.
Alvats bednakt.

Nies_

Re: hoe slof bevesigen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:21

Zoekfunctie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:24

Met een slof trek je zijn hoofd naar beneden, waardoor ze waarschijnlijk meer op de voorhand gaan lopen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:26

ik zie het nut van een slof niet zo met longeren! vaak wordt de slof dan te strak gezet en dan doet het meer kwaad als goed in mijn ogen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:31

De slof bevestig je naargelang het trainingsniveau, de bouw en je doel. Als je niet zelf kunt uitzoeken de dag van vandaag welke bevestiging best is, bevestig je voor mij dat je zelf niet ver genoeg bent om hiermee aan de slag te gaan. Zoek goede begeleiding, lees de paardenbib, en kijk hoe je vp beweegt in vrijheid of aan het halster. Veel succes!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:13

poes schreef:
De slof bevestig je naargelang het trainingsniveau, de bouw en je doel. Als je niet zelf kunt uitzoeken de dag van vandaag welke bevestiging best is, bevestig je voor mij dat je zelf niet ver genoeg bent om hiermee aan de slag te gaan. Zoek goede begeleiding, lees de paardenbib, en kijk hoe je vp beweegt in vrijheid of aan het halster. Veel succes!

Dat wilde ik ook zeggen. Als je niet weet hoe je het moet bevestigen, moet je er niet mee gaan experimenteren.
Ben intussen trouwens wel benieuwd waarom een Pessoa niet mag, en een slof wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:29

Bizzybijtje schreef:
Met een slof trek je zijn hoofd naar beneden, waardoor ze waarschijnlijk meer op de voorhand gaan lopen.

Dit ligt er maar net aan hoe je het bevestigt

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:38

poes schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens! Jij moet eerst je oog gaan leren ontwikkelen . Bekijken wat je trainings doel is en wat je wilt versterken. Heb je dat niet? Volg bovenstaande tip

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:39

ik wil ze lang en laag laten lopen, maar ik wist niet hoe lang je het dan precies moet zetten
ik weet wel in welke ringen (longeersingel) maar niet of de touwen mogen doorhangen of niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:40

slof heeft niks zin aan de longe .........

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:41

Morrow_Less schreef:
ik wil ze lang en laag laten lopen, maar ik wist niet hoe lang je het dan precies moet zetten
ik weet wel in welke ringen (longeersingel) maar niet of de touwen mogen doorhangen of niet

Zoek aub begeleiding!
Verkeerd vastmaken richt meer schade aan dan je denkt!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:44

de eigenaar helpt me en die weet veel van paarden af

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:53

ik dacht dat een slof niet om te longeren was ik kan het miss hebben natuurlijk

maar van de ene kant snap ik de eigenaar ook wel
met een pessoa kun je niet nageven niet dat je dat met een slof wel kan met longeren

bij mijn paarden komt er ook geen pessoa aan ik heb het een keer gedaan doe het nooit meer waarom kun je me pb'en

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:57

KiWiKo schreef:

Waarom vind je van niet?
Als je de slof als touwtjes gebruikt ben ik van mening dat het zeker wel een meerwaarde kan hebben.
Met de nadruk op kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:57

Tjonge jonge, heb je er weer een, als je niet weet hoe je dat ding moet bevestigen, laat het dan mooi waar het hoort, in de kast!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:00

suleilitha schreef:
Tjonge jonge, heb je er weer een, als je niet weet hoe je dat ding moet bevestigen, laat het dan mooi waar het hoort, in de kast!

iedereen moet toch de kns krijgen om het te leren

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:00

Morrow_Less schreef:
de eigenaar helpt me en die weet veel van paarden af

de eigenaar weet imo niet echt veel van paarden af, anders had hij wel gesnapt dat je met een pessoa een paard wél op de achterhand krijgt, en met een slof alleen maar de voorkant naar beneden trekt, maar het paard verder niet extra laat werken.
begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen een slofteugel, zelf kan ik er ook prima mee rijden. maar dat doe ik alleen als ik weet dat het verschil kan maken.
in jouw geval zou ik toch bij de pessoa blijven of een dubbele longe proberen?

edit: met een pessoa krijg je je paard wel degelijk aan de teugel! ligt er maar net aan hoe je hem bevestigd. bij mijn paard begin ik lekker lang en laag, maar als hij opgewarmt is gaat hij wat strakker en wat hoger en dan loopt hij toch echt wel aan de teugel...
Laatst bijgewerkt door Jitske op 23-11-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:01

ik ben het met de meeste gegeven antwoorden eens ( ik gebruik zelf trouwens geen hulpteugels meer ).
Maar als je niet weet hoe te bevestigen zal ik er ook niet aan beginnen, zoiets heeft alleen maar nut in kundige handen. Je maakt anders meer kapot dan je lief is.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:01

hij heeft een rede waarom er geen pessoa gebruikt mag worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:02

Morrow_Less schreef:
suleilitha schreef:

iedereen moet toch de kns krijgen om het te leren

daar ben ik het mee eens, Maar neem dan een kundig iemand die je het leert en die ook kijkt of dit de goede hulpteugel is die jij nodig hebt en hem goed gebruit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:02

Pollewoppy schreef:
KiWiKo schreef:

Waarom vind je van niet?
Als je de slof als touwtjes gebruikt ben ik van mening dat het zeker wel een meerwaarde kan hebben.
Met de nadruk op kan...

welnee Lachen een slof is A. niet om een paard nageeflijk te krijgen of te laten zakken!! en B. je belemmert een paard dan zodanig dat hij niet KAN lopen op de circel.......

Een slof is om te begrenzen, een slof kan ook alleen gebruikt worden door mensen die geen nageeflijkheidsproblemen hebben (tenzij medisch Haha! )

wat is er mis met de gewone bijzet???

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:03

en die reden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:04

En wat is die "rede"?
Verder kun je beter een touwtje pakken van een meter of vijf dan een slof.
Longeersingel om, touwtje over de schoft, naar de bitringen en vandaar onder aan de singel vastmaken.
Of bestel een DVD bij Lammert Haanstra, erg leerzaam.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:10

wel zo wil ik die slof vastmaken. Onder de singel door de bitringen en dn vastmaken aan de onderste ring van de longeersingel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:13

Als je een slof op dezelfde wijze bevestigd als een touwtje, werkt het volgens mij ook hetzelfde hoor. Ik zie niet in waarom een slof bij het longeren dan een andere werking zou hebben dan een touwtje. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.

Een touwtje is natuurlijk wel makkelijker te bevestigen (minder stug, vaak langer idd, makkelijker op de juiste lengte vast te maken enz.). Maar het principe is hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 23-11-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt