Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
siskeh schreef:zweep moet ook een hulpmiddel zijn, en je zou er eigenlijk zonder moeten kunnen IMO.
zelf zou ik niet eerder weer gaan longeren dan dat je 100% respect van je paard krijgt zonder zweep.
kun je wel goed met je paard lopen van en naar de wei?
twinkle_poes schreef:En dat is juist het probleem.. zulk soort dingen doet ze allemaal.. het is alleen met longeren... dat wandelen doet ze al stoppen wanneer ik naast haar loopzorg dat ze respect voor je krijgt en datze jouw als DE LEIDER ziet anders kan het best gevaarlijk worden je kan respect bekome door elke dag even te oefenen op stelte staan als jij stilt staan en dat doe je door vol zelfvertrouwe te gaan wandele(voor het paard achterwaarts stappen) gwn aan de hand en als jij wilt stoppen met je armen zwaaien of geluid maken en dan moet zij ook direct stoppe en als je dit dikwijls oefent totdat ze stopt als jij naast haar loopt en stopt zonder nog iets te zegge dan ziet ze jou als haar leider dus veel succes !!

Margreet schreef:Precies hoe ik het zeg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, absoluut eens, maar vanaf de grond (!!) een paard tussen z'n oren willen slaan, dan moet je wel echt levensmoe zijn....