[AR] span Welshjes @ 1e wedstrijd: dress., vaardigh. EN marathon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

span Welshjes @ 1e wedstrijd: dress., vaardigh. EN marathon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:04

Naar jaren onder het zadel te hebben gereden, men ik sinds enige tijd.
Wel wil ik het goed doen en leren, dus we zijn meteen bij de plaatselijke menvereniging lid geworden en volgen we de lessen.
Nu had de vereniging afgelopen weekend een wedstrijd georganiseerd, een oefenmarathon en mij gevraagd mee te doen. "Leer je van!"
De wedstrijd was zo ongeveer in de achtertuin, in de buurt dus, een outfit bij elkaar gezocht en zo hebben wij onze eerste wedstrijd gereden! Knipoog
Ik ben nog lang geen volleerd menner, maar we hebben ons best gedaan en het is erg leuk gegaan!

DE DRESSUUR
Ik had nog nooit de proef gereden, ook niet geoefend. Bloos

Dit zijn wij (mijn man en ik), nog even de proef doornemen.
Afbeelding

Dit zijn de pony's, Welsh sectie A, Ramiro (de donkere met brede bles) en Roos (de kastanjebruine).
Afbeelding

Tijdens de dressuurproef (de bodem was erg zwaar en een 40x80 baan is GROOT)
Afbeelding

Na de proef, commentaar van de jury. Voor een eerste keer vond hij het netjes. Ik moet alleen zelf meer letten op mijn handen en leidselvoering (klopt, vind ik ook nog moeilijk) en de stelling en buiging mag ook nog beter, maar voor een B-proefje was hij tevreden. We hadden 187 punten!
Afbeelding

VAARDIGHEID
Meteen na de dressuur door naar de vaardigheid. Vooral Ramiro was toen eigenlijk 'op', aangezien de dressuurbaan zo groot en zwaar was, waren de pony's in de vaardigheid niet zo snel meer. We hadden 1 balletje en heeeeeel veel tijd......
Afbeelding

Afbeelding

Na de vaardigheid zo'n uur, anderhalf uur rust. Pony's thuis even uitgespannen, dekentje op en beetje hooi gegeven. Opladen voor de marathon!
De marathon zouden we in ons eigen tempo rijden, dus rustig aan en grote lijnen. De ervaring en het meedoen voor ons allemaal is belangrijker, dan de snelheid!

MARATHON
Door de start in hindernis 1 (in het heuvelige bos tussen de bomen door slingeren)
Afbeelding

Tussen de hindernissen klokte ze geen tijd, dus we zijn rustig in stap van hindernis naar hindernis gegaan.
Hier van hindernis 1 naar 2, nog even samen de hindernis doornemen. (is toch moeilijk al die poortjes onthouden Bloos )
Afbeelding

Richting de start van hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 3, weer tussen bomen door slingeren
Afbeelding

Hindernis 4, hier kregen we de smaak, het sturen en het gevoel te pakken en hebben we iets meer snelheid gemaakt!
Afbeelding

Hindernis 4, (bijna) alle voetjes van de vloer! Haha!
Afbeelding

Hindernis 5, meer kleur! Maar gelukkig zijn de pony's niet kijkerig
Afbeelding

Hindernis 6 was ook erg mooi en hebben we goed genomen!

Uiteindelijk alle marathon hindernissen foutloos genomen in een redelijke tijd, zeker niet snel, maar we zijn super tevreden!
Voor een eerste keer is het in onze beleving erg goed gegaan. Zeker omdat we nog maar sinds een paar maanden mennen en het plezier bij ons voorop staat! Ik moet wel zeggen dat we hierdoor de smaak te pakken hebben gekregen......

Bedankt voor het kijken!
Afbeelding

Divine

Re: span Welshjes @ 1e wedstrijd: dress., vaardigh. EN marathon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:30

Leuke wedstrijd he, Geesteren? Jep, wij waren ook van de partij Knipoog.

Ik heb je span zien lopen, ziet er goed uit hoor! Ze passen ook goed bij elkaar vind ik. Is de lichte iets groter dan de donkere?

Ook wij vonden de dressuurbaan erg zwaar (ring 1). Onze B-pony had er op sommige stukken ook een beetje moeite mee. Vaardigheid was lekker modderig, dus nog voordat we de marathon in gingen zagen we er al uit alsof we onderuit waren gegaan.

Onze oogst die dag: 1e in dressuur, 2e in zowel vaardigheid als marathon.
Wij waren in het bos (H1) trouwens een beetje de weg kwijt, er stonden toch meer bomen dan tijdens het verkennen Knipoog.

Maarre, mooi span, en ook mooie foto's! Veel plezier er mee!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:35

Ziet er leuk uit! Ik heb weinig commentaar, alleen even wat meer spanning houden op de teugels, dat lijkt een beetje moeilijk op de foto's. Veel plezier nog met ze, ga zo door Lachen

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:19

Geweldig dat je m uitgereden hebt! (ik zie dr mezelf zo in terug, 2 mnd geleden onze eerste marathon gehad Haha!) Het is en blijft geweldig! Mooi verslag en leuke foto's, en pony's Lachen Je ziet wel dat jullie er plezier in hebben gehad!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:20

Ziet er leuk, gezellig en blij uit! Super, kan niet anders zeggen.
Erg verstandig dat je de marathon op jullie eigen tempo hebt gereden en naar mate het beter ging rustig de snelheid wat opgeschroefd. Hartstikke goed, hoe beter je een team wordt met zijn 4en, hoe sneller je zult gaan.
Je hebt een erg leuk span! Heel veel plezier er nog mee en op naar de volgende keer.

Trouwens, wat enorm leuk dat de jury kwam vertellen wat hij ervan vond. Daar leer je 10x meer van dan van alleen je punten en wat kleine woordjes op je coupon.

(40x80 is juist heeeeerlijk om in te mennen joh!! 40x100 is nóg beter!! Knipoog Wat een gepruts 's winters in die binnenbakjes van 20x40)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:28

Leuk hoor! Goede oefening voor jezelf en voor de pony's ook leuke afwisseling. Rustig aan, voorzichtig beginnen, snelheid komt vanzelf als jullie meer ervaring hebben.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 07:47

Gefeliciteerd met je wedstrijddebuut. Dat smaakt vast naar meer. Je hebt een prachtig span.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:42

Ziet er heerlijk uit Lachen.

De ervaring en de lol is veel belangrijker dan de uitslag toch?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:32

Ziet er echt leuk en gezellig uit; en wat een prachtig mooi span!
Netjes gedaan hoor voor de eerste keer.
Dat zal vast naar meer smaken Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:02

Wauw, ziet er goed uit voor een eerste keer!

Ik vind altijd dat een eerste keer niet om de prestatie gaat, maar om de indrukken en het goed over laten komen van die indrukken op de pony's.

Je hebt een mooi span, staat leuk zo samen!

Volgens mij kunnen jullie nog wel een heel eind komen zo!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:45

Gaaf spannetje!! Ik volg in jou voetstappen, ga ook op menles nadat ik een hele tijd gereden heb (doe ik nog steeds wel).

Maar jij hebt ze al netjes voor elkaar, super voor zo in het begin. Ga zo door Haha!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:13

Prachtig span heb je.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:26

Wat een ontzettend leuke foto's van jullie. Het plezier spat er van af. Leuk dat het het gelijk zo goed ging bij jullie wedstrijddebuut! Ik zie dat jij hetzelfde hebt als ik, dat je ook voorover gaat hangen tijdens het mennen. Ik vind het ook erg moeilijk om netjes ontspannen tegen de rugleuning aan te gaan zitten. Moet er nog veel op oefenen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:19

Leuke foto's en mooi spannetje!
Leuk dat het zo goed ging.
Is een hele ervaring rijker.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:13

dat zie er erg leuk uit zo
als je weer een wedstrijd heb zo laat het dan even weten dan kom ik kijken bij jullie

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:22

Erg leuke foto's...lijkt mij ook prachtig om eens te doen!