Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!!! 
ponyparadijs schreef:Zo te horen heeft deze staleigenaar liever dat het hengstje van zijn edele delen wordt ontdaan.
Wordt deze hengst straks ook voor de dekdienst gebruikt?
Kan hij de buitenbak uit?
Want als hij er uit kan moet die man er helemaal geen paarden in laten rijden. Zo niet dan snap ik het probleem niet helemaal. Hoe wil hij dat de hengst straks gereden wordt? In dat kleine paddockje?
Misschien toch eens voor een andere stalling kijken.
Cassidy schreef:Ondanks dat een Arabier een laatbloeier is, vind ik 3,5 jaar niet te jong om in te rijden.
Ik zou ik de paddock en longeerkraal grondwerk met hem gaan doen. De basis van Parelli kan daar namelijk heel goed in. Ga niet stomweg longeren, maar ga de games met hem doen. Verder weet ik niet hoe de hengst is in omgang, en of je geen risico's loopt bij het spelen van die games, vooral omdat het een hengst is. Dat moet je verder zelf beslissen.
En mag ik vragen hoeveel paarden je hebt ingereden?

Cassidy schreef:Als het paard geen grenzen kent, zou je weleens tegen het feit aan kunnen lopen dat hij het gevecht met je aangaat op het moment dat jij hem die grenzen laat zien. Dat is hengstengedrag.
Verder moet je juist met een leergierig paard uitkijken dat je niet te lang bij het longeren en grondwerken blijft hangen. Hij gaat zich dan heel snel vervelen. Je schreef in een eerder topic dat al dat je er de tijd voor wilde nemen. Maar met drie weken kun jij er gewoon op gaan zitten, het echte doorrijden komt pas als je er op zit.
ponyparadijs schreef:Ik zou als ik jou was eens in overleg gaan met de eigenaresse. Je wordt erg belemmerd in wat je mag. En ik neem toch aan dat zij net zo veel betaald als elk ander daar op stal. Maar daarin tegen mag je dan niet eens gebruik maken van de buitenbak.
Dat je in de binnenbak niet mag loos gooien klinkt mij als een algemene regel.
Misschien kan je met de stal eigenaar afspreken dat je alleen de buitenbak gebruikt als er niemand anders in de bak is. En dat het op jullie (eigenaresse voornamelijk) eigen verantwoording is. Misschien dat het dan wel mag?
Zeker een gesprek aan gaan met de eigenaresse hoor. Misschien vindt ze het wel goed om ergens anders te gaan staan.
En voorlopig maar in de longeerkraal aan de slag.
. Niemand heeft mij te vertellen of ik mijn paard los werk of niet, want dat maak ik zelf uit. Hengstenkettingen en bitten doe ik niet aan en als je longeerring zo krakkemikkig is dat je bang moet zijn dat je paard er uit springt, tja.......