Inrijden volgens NH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Illusjuhh

Inrijden volgens NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 23:00

Hoihoi!

Ik ben op het moment bezig met het beleren (op dit moment nog aan de longe enkel.) van een arabische hengst. Iets pittigs, dus ik ben altijd opzoek naar een tweede paar ogen om mee te kijken.
Zo zou ik het fijn vinden een cursus te krijgen over het beleren volgens deze manieren, en het liefste nog in combinatie met mijn paardje.
Is zoiets te vinden, omgeving Den Haag/Delft?
Of zijn er mensen in deze omgeving die hierover instructies geven?
Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.

Groetjes,

Yuma

Re: Inrijden volgens NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:28

Beleren op basis van NH kan bij mij. Iets pittig is juist wel leuk toch? Alleen als je dat wilt in de omgeving DenHaag hebben we een probleem want ik zit in de omgeving Utrecht/Den Bosch Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:57

Wat versta je onder beleren volgens NH? In mijn ogen is er geen verschil namelijk met de gewone manier van beleren, mits er uitgebreid rekening gehouden wordt met het voorbereidende werk/grondwerk.

En er zijn er beslist die daar instructie over geven, alleen moet je even verder kijken dan de stallen met de sticker NH. (Zie profiel voor link met meer info)

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:03

Yuma schreef:
Beleren op basis van NH kan bij mij. Iets pittig is juist wel leuk toch? Alleen als je dat wilt in de omgeving DenHaag hebben we een probleem want ik zit in de omgeving Utrecht/Den Bosch Haha!

Hahaha ja pittig genoeg kan het voor mij haast nooit zijn Tong uitsteken
Hmm dat is wel een eind weg ja. hmm ga eerst ff kijken of er echt niet iets in de buurt is.

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:06

Cassidy schreef:
Wat versta je onder beleren volgens NH? In mijn ogen is er geen verschil namelijk met de gewone manier van beleren, mits er uitgebreid rekening gehouden wordt met het voorbereidende werk/grondwerk.

En er zijn er beslist die daar instructie over geven, alleen moet je even verder kijken dan de stallen met de sticker NH. (Zie profiel voor link met meer info)

Ik zie veel mensen om mij heen die een paar maar heel snel willen beleren, en hierbij alleen maar streng zijn richting het paard en niet zozeer kijken naar waar het gedrag vandaan komt, etc.
Ik zoek gewoon iemand die mij kan helpen om zo natuurlijk mogelijk met hem om te gaan en hiervoor graag de tijd neemt in plaats van het in 3 weken gedaan te hebben.
Het paardje rij ik voor iemand anders in, en ik weet niet of die het goed vindt om hem heel ergens anders mee naar toe te nemen, vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die mij instructie kan geven op stal.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:16

Succes met zoeken dan.

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 23:31

dank je:P