Spaanse pas, hoe in beweging zetten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Spaanse pas, hoe in beweging zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 13:49

Ik ben nu een paar weken bezig met het aanleren van de spaanse pas, met als doel verhoogde schoudervrijheid (en het staat natuurlijk ook heel stoer *LOL* ). Nu heb ik haar inmiddels zover dat ze op het commando "paso" een (hele) mooie, hoge jambette laat zien. Ik ben nu een beetje bezig om de spaanse pas in beweging te zetten, maar het lukt niet super. Hoe hebben jullie de spaanse pas in beweging gezet ? Zijn er nog bepaalde "handigheidjes" die zouden kunnen helpen ? Lachen

JustMeKV

Re: Spaanse pas, hoe in beweging zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:27

Als ze al een hoge Jambette kan tonen..laat dan na die Jambette je paard vooruit gaan....daarna terug vragen (afwisselend van been als je een vlot paard hebt, bij een minder vlot lerend paard hou je het in het begin best bij 1 been om verwarring te voorkomen...)
Blijven herhalen tot je paard begint te begrijpen dat ze pas na een paar 'jambette's ' vooruit te stappen haar beloning krijgt..
Op den duur vinden ze het leuk en doen ze het haast spontaan...
Vooral herhalen en belonen is en blijft de boodschap...

xMercury

Re: Spaanse pas, hoe in beweging zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:01

Als eerst moet je er voor zorgen dat je Jambette aan beide kanten goed bevestigd is! Ik vroeg eerst links Jambette, toen liet ik haar een stap naar voren komen en vroeg ik haar rechts. Toen ze dat goed kon liet ik haar lopen en vroeg ik ook de Jambette. Die van mij had het snel door.