Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
diphranil schreef:Je zou eens op deze site kunnen kijken http://www.natuurlijkbekapper.nl/ De bekapper die bij mijn paard komt staat daar ook tussen. Ben echt zeer tevreden over zijn manier van werken en ook de omgang met mijn paard.

lindake schreef:Elke goed opgeleide smit moet een paard zo kunnen beslaan dat hij zonder ijzers kan lopen.

pinuts schreef:hmm ik zou t nooit zelf hebben gedaan, mijn pony moest wel op ijzers, dat was hij gewend, en hij kon daardoor beter lopen. Dusja.. Dan heb ik dat liever dan dat ik zelf aan het prutsen ga:)

eilleen333 schreef:Ben jij voor het goed lopen afhankelijk van je nagels? Ik niet. Als ik het dan verpest is het jammer, en ziet het er niet zo mooi uit, maar ik ga dan geen verkeerde houding aannemen, heb geen problemen met mijn afrol punt....
diphranil schreef:eilleen333 schreef:Ben jij voor het goed lopen afhankelijk van je nagels? Ik niet. Als ik het dan verpest is het jammer, en ziet het er niet zo mooi uit, maar ik ga dan geen verkeerde houding aannemen, heb geen problemen met mijn afrol punt....
Teennagels in zekere zin wel ja. Heb jarenlang aan stijldansen gedaan en als je je teennagels niet goed bijhoudt groeien ze in of worden te lang en gaan dan in naastgelegen tenen drukken, waardoor pijn ontstaat. Dan krijg je dus ook problemen met lopen.
diphranil schreef:Je zou het kunnen vergelijken met nagels vijlen. Sommige mensen doen het zelf en anderen gaan naar een manicure
), maar ik heb wel de cursus van paardnatuurlijk gevolgd en ik vind het een aanrader.
en negatief zijn over iets dat ze helemaal niet kennen.Sizzle schreef:Ik had trouwens wel echt een waanzinnig fijne smid en ik geloof wat dat betreft ook idd dat een goede smid zo beslaat dat het paard ook zonder kan. Ik verloor zelden een ijzer, maar als ik er 1 verloor liep ze door zonder probleem.