Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Less schreef:Waarom wil je een engels volboed?
classic_life schreef:Misschien is het ook handig om je te verdiepen in het ras, het zijn niet de makkelijkste paarden in omgang. En ik zou nou niet perse een volbloed kopen als ik jou was omdat je graag jock of amateur wilt worden, het is dan handiger om ergens op een trainingsstal te gaan uitrijden... Dit is niet om je aan te vallen, maar iedereen wil ineens jockey worden terwijl ze weinig in verdiepen over paarden en de sport zelf. Verder vind ik het wel onwijs leuk dat er meer animo voor is!
. Eigenlijk vind ik een tinker beter geschikt maar ok... Dat was je vraag niet
.
. 
michellee73 schreef:hm, hoelang rijd je al?
het zijn over het algemeen, als je ze fatsoenlijk dressuur wilt laten lopen, en een goed parcours wilt rijden, pittige paarden. dus ik zou er goed over na deknen of je dit wel als eerste paardje wilt hebben. of misschien eraan denken dat je een ouder en heel braaf paard wilt.
De TS heeft nl al aangegeven dat ze er vanaf ziet om een EV aan te schaffen en voor een Merens gaat. play_coy schreef:maar.. toch terugkomend op michellee73, ieder paard heeft zijn karakter, zo zijn er ook volbloeds die minder pittig zijn hoor. ik heb genoeg volbloeds weg zien gaan, naar misschien minder ervaren ruiters, die nu toch mooie dressuurproefjes lopen. het hoeft niet altijd aan ervaring te liggen, zodra een volbloed weg is bij de trainingsbaan, en minder voer krijgt, heb je een totaal ander paard, daarbij als ze ook nog eens in het land rondbanjeren zo nu en dan. worden ze onwijs relaxt van. soms zijn ze dan zo mak als een lammetje