Draf naar stap moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangii

Draf naar stap moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:24

Vandaag heb ik mijn verzorgpaard (een draver van 9) gelongeerd vanwege een wondje aan haar been en dat ze daarom dus al een week stil staat. Maar nu wilt ze alsware niet van draf naar stap. Ik zeg dan heel rustig hooo en stappen en dan gaat ze wel langzamer maar niet stappen. En om haar nu de hele tijd naar binnen te trekken Slapen En natuurlijk moeite met galop, ze valt steeds weer terug in draf terwijl ik goed aanspoor.

SaarenDoor

Re: Draf naar stap moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:34

Misschien kan je hoo blijven zeggen en niet opgeven!
Kleine kneepjes geven aan de longeerlijn wil ook wel eens helpen.
Als ze weer kan rijden kan je ook tijdens de overgangen je stem gebruiken zodat je haar aanleert bij Hoo te gaan stappen ofzo. Dan zal het misschien ook wel beter gaan met longeren.
Succes.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:27

Vooral niet blijven trekken, dat werkt niet. Probeer het met ophoudingen; los-vast, los-vast. In combinatie met ho en zithulpen; wat dieper gaan zitten, benen eraf.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:51

WendyBZ schreef:
Vooral niet blijven trekken, dat werkt niet. Probeer het met ophoudingen; los-vast, los-vast. In combinatie met ho en zithulpen; wat dieper gaan zitten, benen eraf.

Eh... zithulpen met longeren? Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:54

aaah, ik had over het longeren heen gelezen Haha!

Charrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:18

Probeer es als zin stap moet,heel zacht hoo zeggen en op je hurken gaan zitten,helpt bij m'n hafje.

Juangii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:27

Oke! Zal het gaan proberen. Word zaterdag gelongeerd op haar door de eigenaar om mijn zit wat te verbeteren dus zal ook opletten hoe zij dat doet.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:11

Ik denk dat heel veel hoo zeggen en kleine ophoudingen maken wel kan helpen Lachen
En als dat niet werkt gewoon door laten draven dan, doe ik ook bij mijn verzorg haf, als ie na een stuk of 8 rondjes nog steeds niet wil stappen, dan maar niet! Gewoon even hard door laten draven. (Als hij pijnlijk been heeft is het niet zo slim misschien)
Succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:26

Grondwerk helpt idd heel goed. Probeer aan de hand te draven en dan op de stem te laten stappen, terwijl je er zelf naast huppeld. En goed belonen als ze stapt! Ze moeten gewoon even snappen wat je wilt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:15

Ze snapt het dus wel, dat met hoo. Mat rijden is ze zo heel makkelijk te laten stoppen. Maar ik denk dat het komt omdat ze teveel energie toen had want nu gaat alles heel soepel.