[AR] Mentuig kopen, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok

Mentuig kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:59

Hallo bokkers,
Ik wil graag een mentuig kopen. Mijn max prijs is rond 400 euro.
Wie heeft er onlangs nog een tuig gekocht, waar lette je op, waaraan moest het voldoen? Ik ben (nieuwe) tuigen tegen gekomen met prijzen tussen de 150 euro en 2500 euro!!
Ik wil wel kwaliteit, het moet sterk zijn. Dus niet van die smalle riempjes enz.

Welk tuig heb je zelf? Hoe bevalt dat? Wat was de prijs en ook: waar koop je het? Ik zag een internetshop die ze kan opsturen, dat lijkt mij ideaal omdat ik geen auto heb. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de informatie! Zo kan ik weer verder met mijn zoektocht.

Groetjes HanneRonja

HTM

Re: Mentuig kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:34

Welke maar wil je hebben???
Ik heb zelf een tuig van http://www.marathonwagen.nl het Winner veiligheidstuig, heb de bruine voor mijn fjord gekocht, maar ze hebben van shet tot full.
Het is een goed sterk tuig (ook in zwart verkrijgbaar) alleen bij het bruine tuig gaat op sommige plekken de kleur er af...
Je moet dit wel een keer goed olieen, met het bruine tuig kan dat ook, verkleurd die niet van.
Prijs van het tuig is 350, en ze kunnen het verzenden!
Maar waar je op moet letten bij een tuig kopen is afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen, en wat voor een paard.

succes in elk geval

Steenbok

Re: Mentuig kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:24

Bedankt voor de tip, het tuig ziet er mooi uit! Jammer dat de kleur eraf gaat, maar ik wil zelf toch een zwarte.

Ik ga het tuig alleen gebruiken voor de recreatie, dus ongeveer 1x per week een rit door het bos/ over de straat.

Ik heb zelf een grote Tinker van 1.63m.