[AR] Mendurance organisatoren gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Mendurance organisatoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 02:30

De vraag is er wel maar het aanbod nog minimaal. In 2009 lijkt het erop dat er landelijk maar 5 officiele mendurancewedstrijden worden georganiseerd. Dat moeten er natuurlijk meer worden. Organiseren is niet moeilijk het vereisd alleen wat inzet en een pak vrijwilligers. Wie o wie wil dit eens in de groep gooien bij haar/zijn menvereniging?
Voorwaarden:
- ivm verzekering/aansprakelijkheid moet er georganiseerd worden onder de vlag van een stichting of vereniging (bijv een menvereniging of rijvereniging)
- route mag maar voor 10 % over de verharde weg lopen, er moet dus voldoende ruimte zijn in een gebied met veel onverharde wegen of brede bermen
- Startterrein met voldoende parkeerruimte en ruimte voor een veterinaire keuring. Horeca en sanitair zijn gewenst. Er moet een noodbox aanwezig zijn.

Je krijgt begeleiding van een al organiserende vereniging. Een draaiboek met alle werkzaamheden en vergoedingen is verkrijgbaar via de mail.

Vippie

Re: Mendurance organisatoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 06:37

Vraag valt gezien het aantal starters ook wel mee hoor. Er moeten geregeld wedstrijden gecanceld worden wegens te weinig deelnemers.
Maar wellicht dat de herstart van Holten mogelijkheden bied tzt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:45

Helaas is er hier teveel verharde weg en is een (m)endurance echt onmogelijk. Een route met 10% onverhard is al knap als je het voor elkaar krijgt.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:44

Kan het bij ons (op texel) wel eens in de groep gooien! Opzich zouden wij wel aan de 90% over zandpad komen denk ik.. alleen is het dan de afweging of de deelnemers bereid zijn om naar Texel te komen voor een wedstrijd??

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:55

Vippie schreef:
Vraag valt gezien het aantal starters ook wel mee hoor. Er moeten geregeld wedstrijden gecanceld worden wegens te weinig deelnemers.

Geregeld?
Dit jaar 1. En dat was omdat zij eerder dan de andere wedstrijden de inschrijfdatum sloten. En blijkbaar zijn menners late inschrijvers Knipoog

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:39

We zitten hier wel in een bosrijke (lees: onverharde wegen) omgeving, maar jeetje, "maximaal 10% mag verhard zijn"... dat is een lastige eis!

Kom je dan niet automatisch uit op het DF-Wold, de Veluwe etc?

Ben niet zo thuis in mendurance, maar wat zijn eigenlijk de minimale/maximale afstanden? Zal eens kijken of er hier dan misschien wat mogelijk is, op onze menclub zijn een aantal leden ook bezig met mendurance rijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:03

De 10% is een richtlijn, ik geloof niet dat daar heel sterk op gekeken wordt. Mendurance Onstwedde bijvoorbeeld is een kwart verhard omdat de bermen daar niet voor iedere aanspanning breed genoeg is.
Er was inderdaad maar 1 afgelaste wedstrijd ik ik betwijfel het of dat echt nodig was. Als hun nog twee weken hadden gewacht dan hadden ze vast wel voldoende deelnemers gekregen. Ik weet er zo een paar te noemen (incl mijzelf) die de inschrijving klaar hadden liggen. Hun sluitingsdatum lag echter op 3 weken voor de wedstrijd en ik weet nu uit ervaring dat de meeste deelnemers last minute inschrijven omdat sommige eerst willen weten of hun paard goed is.
@Divine: het was afgelopen jaar zo dat de klasse 2 voor het eerst is georganiseerd en daarom mocht een beginnende organisatie geen klasse 2 organiseren. Ik weet nu hoe dat dit jaar is. Een klasse 1 is tot 30 km. Gewaardeerd wordt een route tussen de 25 en 30 km. Een klasse 2 is tot 60 km echter meestal is rond de 45 km uitgeschreven.

Voor reglementen en wedstrijdoverzichten zie www.deronline.nl

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:20

Ik zal het hier eens bekijken, ik weet namelijk niet of ik wel voldoende onverharde wegen heb.
En ja menners zijn late inschrijvers, dat merk ik bij de DV wel. Wat ik wel jammer vind is dat je lid moet zijn van de DER om deze wedstrijden te kunnen rijden, je bent dan dus lid van 2 verenigingen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:13

Morgen menles, ik zal eens rondvragen op de club.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:19

Ik zal onze menvereniging hier ook over benaderen, we hebben hier top routes, dus dat zou moeten lukken.