[AR] Uitzien naar de sneeuw...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Uitzien naar de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 03:13

Nee hoor, onderstaande paarden zijn niet van mij. De foto is gemaakt tijdens een zgn cutter ralley. Deelnemers konden kiezen hoe lang ze op pad gingen. De langste tocht was 3 uur en natuurlijk koos ik ervoor om die rit mee te gaan. Onderweg warme chocomelk en een spelletje waarbij je later prijzen kon winnen tijdens het ontdooien.
http://www.mijnalbum.nl/Album=7XJSI7DZ

Met deze pony ben ik sinds kort weer aan het mennen. Blote voeten en niet te ver, hij is geweldig! De bedoeling is dat hij voor de slede gaat deze winter. Die eerst nog gekocht moet worden en we weten allemaal hoe dat gaat, niet? Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Album=XKOFHZMZ

Steefjevos

Re: Uitzien naar de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:47

Uhm... je bent toch niet van plan dat shabrak er zo onder te laten liggen als je gaat rijden hè? Niet zo comfie voor je paardje:S

Verder: succes:D Ik heb op marktplaats gister nog een arreslee te koop zien staan, maar denk dat die te groot was:P

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:46

Clown Nee, die arreslee zou niks zijn voor de pony. Overigens ben je de enige die iets over de shabrak zegt, de foto is al door menigeen gezien. Leg eens uit waarom? Hij heeft zo al verschillende keren (lees bijna elke dag de laatste tijd) dit zo aangehad, d'r is niets aan te zien als ik het tuig afneem.

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:52

ik had een vriendin die haar paard ook mende (ook voor een arreslee). Ze heeft hem helaas al verkocht want hij zou denk ik wel de goede maat zijn geweest voor jou paardje.Veel succes met zoeken Knipoog .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:06

XsteefX, thanks voor het meedenken. Ik woon niet in NL. Hier in Canada zijn er nogal wat te koop hoor want d'r is ook veel sneeuw in de winter. Maar ja, net omheinig geplaatst dus je weet hoe dat gaat. Overigens heb ik nog wel een flinke grote zwarte slee die achter een auto of ATV kan. D'r zit een beugel aan waar ik wel een ketting of stang met zweng aan kan maken. Om te beginnen kan ik -en onze tieners- dan toch wel mennen. Hooibaal erin en hoppa! Maar een echte slede is toch wel het doel. Ik kan hier weleens een foto plaatsen van die slede.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:01

balance schreef:
Clown Nee, die arreslee zou niks zijn voor de pony. Overigens ben je de enige die iets over de shabrak zegt, de foto is al door menigeen gezien. Leg eens uit waarom? Hij heeft zo al verschillende keren (lees bijna elke dag de laatste tijd) dit zo aangehad, d'r is niets aan te zien als ik het tuig afneem.

Sorry dat ik alweer een melding ervan maakte. Ik zal er uitleg bij geven:)

Ik heb 'm ff groot gemaakt en ik zie dan toch dat de rand van het shabrak een stuk over de schoft heen zit. Waarschijnlijk loopt de pony niet zo opgericht tijdens het rijden? Want zoals hij nu staat, zal er een deel van het shabrak over de schoft en het begin van de manenkam bewegen/schuren (bij een langere rit). Ik zie ook dat er één riem onder het shabrak doorloopt (vanaf het borststuk, de meest rechter die over de rand van de manenkam loopt).

Verder denk ik dat het voor de pony fijner voelt als je een klein bontje voor onder het tuig gebruikt (het schoftje heet het toch?:S ben alweer tijdje uit het mennen... Verdrietig ) omdat het shabrak zo vrij groot toont. Zoals het nu zit lijkt het ook snel om te gaan flappen waar het borststuk de linkerhoek van het shabrak bereikt.

Dit zijn vooral "als" en "wanneer" argumenten, ik kan begrijpen dat je het onzin vindt. Ik begrijp ook dat als je dit prima vindt werken, je dit blijft gebruiken, maar ik zou ook gewoon voor een klein bontje gaan omdat het dier dan minder bedekt is (minder zweet) en omdat het ook een netter plaatje geeft. Het oog wilt ook wat;) Maar dat is natuurlijk geen goed argument.

Groetjes:)

p.s. ik wil niet muggenziften ofzo, dit is gewoon mijn visie

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 06:51

Steefjevos schreef:

Ik heb 'm ff groot gemaakt en ik zie dan toch dat de rand van het shabrak een stuk over de schoft heen zit. Waarschijnlijk loopt de pony niet zo opgericht tijdens het rijden? Want zoals hij nu staat, zal er een deel van het shabrak over de schoft en het begin van de manenkam bewegen/schuren (bij een langere rit). Ik zie ook dat er één riem onder het shabrak doorloopt (vanaf het borststuk, de meest rechter die over de rand van de manenkam loopt).

Verder denk ik dat het voor de pony fijner voelt als je een klein bontje voor onder het tuig gebruikt (het schoftje heet het toch?:S ben alweer tijdje uit het mennen... Verdrietig ) omdat het shabrak zo vrij groot toont. Zoals het nu zit lijkt het ook snel om te gaan flappen waar het borststuk de linkerhoek van het shabrak bereikt.

Dit zijn vooral "als" en "wanneer" argumenten, ik kan begrijpen dat je het onzin vindt. Ik begrijp ook dat als je dit prima vindt werken, je dit blijft gebruiken, maar ik zou ook gewoon voor een klein bontje gaan omdat het dier dan minder bedekt is (minder zweet) en omdat het ook een netter plaatje geeft. Het oog wilt ook wat;) Maar dat is natuurlijk geen goed argument.

Ik vraag om te leren, dank je wel dus. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal er nogeens goed naar kijken en als het inderdaad blijkt te schuren dan gaat het voorlopig zonder, zo'n bontje heb ik nog niet jammer genoeg. Wel van die grote neopreen dingen maar die zijn paardenmaat.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:35

Sleeën is leuk. Als wij het geluk hebben dat er genoeg valt, spannen we de paarden ook in voor de slee.
Vergeet niet dat het voor je pony erg zwaar is. Het glijdt niet zo makkelijk dan dat een wagen rijdt.
Ik denk niet dat een arreslee zoals wij die kennen geschikt is voor je pony. Hij gaat zich uit de naden trekken.
Maar er zijn misschien wel kleinere verkrijgbaar, daar heb ik geen ervaring mee.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:30

balance schreef:
Steefjevos schreef:

Ik vraag om te leren, dank je wel dus. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal er nogeens goed naar kijken en als het inderdaad blijkt te schuren dan gaat het voorlopig zonder, zo'n bontje heb ik nog niet jammer genoeg. Wel van die grote neopreen dingen maar die zijn paardenmaat.

Okee, goed om te horen dat je erop let;)
Ik wacht met smart op de arreslee foto's! Lijkt me gaaf om te zien!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:15

Bluebontje schreef:
Sleeën is leuk. Als wij het geluk hebben dat er genoeg valt, spannen we de paarden ook in voor de slee.
Vergeet niet dat het voor je pony erg zwaar is. Het glijdt niet zo makkelijk dan dat een wagen rijdt.
Ik denk niet dat een arreslee zoals wij die kennen geschikt is voor je pony. Hij gaat zich uit de naden trekken.
Maar er zijn misschien wel kleinere verkrijgbaar, daar heb ik geen ervaring mee.

Hier worden trails gemaakt met een tractor of ATV. Anders zou het inderdaad te diep zijn. Sneeuw ligt hier toch altijd wel 30-40 cm in de winter.

*Steefjevos: ik heb de oplossing gevonden voor nu; ik heb de onderlegger van het borsttuig die anders toch te groot was onder het schoftje gelegd. Nu gaan zowel schoftje als een stuk van de singel over de onderlegger.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:53

AR-ITP is een foto forum, dan is het dus de bedoeling dat er ook daadwerkelijk foto's in het topic geplaatst worden, niet alleen links naar een album.
Dit topic gaat op slot, je mag een nieuw topic openen met zichtbare foto's (max. 15)