Sorry dat ik alweer een melding ervan maakte. Ik zal er uitleg bij geven:)
Ik heb 'm ff groot gemaakt en ik zie dan toch dat de rand van het shabrak een stuk over de schoft heen zit. Waarschijnlijk loopt de pony niet zo opgericht tijdens het rijden? Want zoals hij nu staat, zal er een deel van het shabrak over de schoft en het begin van de manenkam bewegen/schuren (bij een langere rit). Ik zie ook dat er één riem onder het shabrak doorloopt (vanaf het borststuk, de meest rechter die over de rand van de manenkam loopt).
Verder denk ik dat het voor de pony fijner voelt als je een klein bontje voor onder het tuig gebruikt (het schoftje heet het toch?:S ben alweer tijdje uit het mennen...

) omdat het shabrak zo vrij groot toont. Zoals het nu zit lijkt het ook snel om te gaan flappen waar het borststuk de linkerhoek van het shabrak bereikt.
Dit zijn vooral "als" en "wanneer" argumenten, ik kan begrijpen dat je het onzin vindt. Ik begrijp ook dat als je dit prima vindt werken, je dit blijft gebruiken, maar ik zou ook gewoon voor een klein bontje gaan omdat het dier dan minder bedekt is (minder zweet) en omdat het ook een netter plaatje geeft. Het oog wilt ook wat;) Maar dat is natuurlijk geen goed argument.
Groetjes:)
p.s. ik wil niet muggenziften ofzo, dit is gewoon mijn visie