Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En dann gaat het denk ik idd om wat Kiwiko zegt, gehoorzaamheid. suleilitha schreef:Oefeningen? Trucjes? Vertel?
) Ik doe altijd mijn eigen ding, heb er verder geen ervaring mee. Of misschien ook wel, maar dan onbewust.
Ik denk dat een voor een groot deel respect voor elkaar is, en vanuit het paard gezien krijg je dat respect door een leidersrol aan te nemen. Grondwerk kan ook longeren zijn. Of je paard aan dingen als paraplu's, tractoren, zeiltjes laten wennen aan de hand. VD. Dressuur aan de lange lijnen.

wil je mij ook zo een veer in mijn kont steken?
Ik ben gek op probleempaardjes 'goed' maken
Zolang het paard in kwestie eerlijk is in elk geval, niet één die om niets de boel afbreekt. Ik hou niet van hokjes, ik pak altijd alles aan wat mij nuttig lijkt. Dat is één van de redenen waarom ik geen 'opleiding' van Parelli oid zou volgen... Ik heb het geld er niet voor en het is me teveel één richting in. Ik probeer alles wat ik tegenkom en als dat ik de praktijk niet blijkt te werken dan gaat het gewoon de ijskast weer in
Grondwerk is een dagelijks terugkerend iets zodra we iets met het paard gaan doen