Als ik tiek 'gewoon' dressuurmatig rijd, heeft ie behoorlijk probleme met de rechterhand. Hij wil totaal geen stelling nemen, blijft veel te recht in wendingen en is erg tegenwerkend bij SB en wijken.
Nu reed ik gister met touwhalser en leadrope, gewoon de leadrope lang, allebei de kanten onderaan het halster vast gemaakt, handen vrij hoog (wel heel lang had ik hem zegmaar, hij liep vaak met zijn neus over de grond). Om hem te laten wenden gaf ik beenhulpen en bewoog ik eigenlijk bij bijv. een wending naar rechts, mijn beide handen naar rechts. Nou was het ontzettend vreemde, dat bij Tiek een minime vernadering van mijn hand genoeg was voor een alerte wending naar rechts (zijn moeilijke kant!). Soms reageerd hij zo snel dat ik toch niet meer helemaal recht zat

Naar links echter...hij maakte zich sterk, ging proberen terug te trekken....
Ik snap er niks van. Op de rechterhand heb ik ook even voor de grap geprobeert te wijken. t ging niet super maar wel b eter dan gewoon met zadel, en het ging lekker ontspannen. Ik kan er alleen niet bij dat zijn moeilijke (bolle (aan de andere kant hangen zijn manen)) kant, met een freestyle uitrusting

Iemand een verklaring??