Hallo allemaal, ik ben hier nieuw, dus ik zal me even voorstellen!
Ik ben Sanne, ik heb twee pony's (welsh cob en shettie, zie profiel) ben 22 jaar, woon in overijssel bij mijn ouders, ben nu bijna 4 jaar samen met mijn vriend, en ik heb pas een tweewielig karretje (goedkoop) gekocht voor mijn shettie, Pino!
Door dit karretje kwam ik op dit forum. Hij past namelijk niet. Ik heb weer eens iets in grote haast gekocht, zonder mij er eerst goed op voor te bereiden, waardoor ik uiteindelijk weer duurder uit ga komen. Die dikke shetlander van mij past dus niet tussen de stangen. Hij is ongeveer 95 cm hoog (en ook bijna net zo breed ongeveer).
Nu had mijn vriend het voorstel om zelf een tweewieler te maken (we hebben ook samen de voorkant van mijn stal ontworpen en gelast e.d.). Ik heb persoonlijk geen zin om een langdurig bouwproject aan te nemen, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die ook zelf een wagentje gebouwd hebben. Wordt dit een moeilijk (uitbalanceren e.d.) en langdurig project om zelf te doen? Of kan ik beter gewoon even kijken naar een nieuwe (of relatief nieuwe) en degelijke tweewieler (en dan bedoel ik niet die shettiesulky van 300 euro! daar heb ik al teveel negatieve reacties op gehad)?
Mijn budget blijft beperkt (700 is echt wel max en daar moet tuig ook nog bij, maar dat mag wel tweedehands ofzo), dus daar moet ik ook rekening mee houden.
Ben je veel goedkoper uit als je zelf bouwt of ben je uiteindelijk net zo veel kwijt?
Ben heel benieuwd wat jullie ervan zeggen!