Hoe beginnen VD ? En meer etc.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Hoe beginnen VD ? En meer etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:56

Hier zijn waarschijnlijk veel topics over, maar echt iets wat ik zoek vind ik niet of ik heb weer eens niet goed gekeken.

Eerst wat info (wel zo handig Koe ) :
Leeftijd : 2 jaar en een maand
Geslacht : Ruin
Stokmaat (weet niet of dit belangrijk is) : ong. 1.50 m

Wat kan je zoal doen met deze leeftijd qua vrijheidsdressuur ?

Waar kan ik het beste meebeginnen en moet ik hiervoor de clicker gebruiken ? Heb trouwens een hondenclicker gekocht overlaatst.

Alles wat jullie weten, wil ik ook weten Clown de kleinste dingentjes zodat ik overal op voorbereid ben, dit heb ik trouwens nog nooit gedaan Bloos is het dan wel verstandig qua zijn leeftijd.

xmarliez

Re: Hoe beginnen VD ? En meer etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:23

http://www.pink-horizon.nl/

daar staat de basis op, ik zou eerst met de basis beginnen, daarna met kleine kunstjes ofso, de pony is nog jong dus waarschijnlijk is het allemaal moeilijk te onthouden voor een jonge pony. daarom zou ik rustig aan doen en alleen een beetje de basis doornemen en wat kleine kunstjes mee pakken. de 'grotere' kunstjes zou ik pas doen als hij wat ouder is.. Lachen

Op internet en hier op bokt ik heel veel te vinden over VD, als je een beetje gaat google kom je zo al een heleboel te weten Lachen.

Succes!

Judje

Re: Hoe beginnen VD ? En meer etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:35