Lengte touwtjes longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Do_

Lengte touwtjes longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:31

Ik heb een vraag,
Hoe lang zijn jullie touwtjes/touw die jullie voor het longeren gebruiken als bijzet?

En dan bedoel ik niet van een passoa tuig oid.

Alvast bedankt.

lynne_berna

Re: Lengte touwtjes longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:33

Verschilt met warm lopen dan zijn ze redelijk lang zolang ze weer ff kan wennen, na 15 minuten doe ik ze iets strakker. Maar ze moet wel ten alle tijden lekker haar hals kunnen strekken en zakken want dat is de bedoeling. Ongeveer als ze stilstaat met haar hoofd op normale hoogte dat de touwtjes nog wel slapjes hangen. En met uitstappen haal ik ze eraf.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:35

lynne8 schreef:
Verschilt met warm lopen dan zijn ze redelijk lang zolang ze weer ff kan wennen, na 15 minuten doe ik ze iets strakker. Maar ze moet wel ten alle tijden lekker haar hals kunnen strekken en zakken want dat is de bedoeling. Ongeveer als ze stilstaat met haar hoofd op normale hoogte dat de touwtjes nog wel slapjes hangen. En met uitstappen haal ik ze eraf.

Ik bedoel meer de totale lengte, zonder dat ze aan het paard zitten.

Het instellen kan ik wel, maar het gaat even om de lengte voor aanschaf nieuwe touwtjes.

Heb dr geen.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:42

Ik heb het even voor je opgezocht. Lammert Haanstra adviseert een nylon of katoenen touw met een dikte van 5 mm en een lengte van 6,5 meter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:47

HAR --> LO.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:56

Lien2 schreef:
Ik heb het even voor je opgezocht. Lammert Haanstra adviseert een nylon of katoenen touw met een dikte van 5 mm en een lengte van 6,5 meter

Heel erg bedankt.
Ik wil namelijk touwtjes aanschaffen, maar gewoon zeiltouw of klimmerstouw. Is fijner in gebruik.