Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.GeaRiemis schreef:Ik ben het volledig eens met het feit dat parelli geweldig lesmateriaal heeft. Maar als je nieuw bent in de NH wereld vind ik het belangrijk om ook andere methoden te bestuderen. Er zijn zoveel mensen die goede dingen doen met hun paarden. Er is niet 1 methode waarvan je kan zeggen dit is het; het is geen bijbel verkondiging hé..
Maar sta open voor verschillende dingen, leer van verschillende mensen. Zo krijg je een ruimer beeld en leer je ook te onderscheiden wat goed is en wat minder. En je neemt daar de dingen uit waar jij en je paard je goed bij voelen.
Groetjes
GeaRiemis schreef:Ja, dat is waar. Maar dit betert wel na verloop van tijd. En je gaat ook zelf uitmaken hoe jij met je paard wil omgaan, wat je wil bereiken en op welke manier. Het is een heel leerproces. Ik ben zelf ook overgeschakeld van traditioneel naar NH, maar ik heb ook heel mijn verwachtingspatroon naar mijn paarden toe bijgeschaafd. Wedstrijden, trainen 5 keer per week. Ik was dat zo beu, ik kreeg er niet de voldoening van die ik zocht en ik ben er achter gekomen dat ik de relatie met mijn paard belangrijker vond dan het winnen van bekers.
Dus ik ben op zoek gegaan naar wat er in NH-land te rapen viel en ben nog altijd aan het zoeken en elke dag ontdek ik nieuwe dingen.
.. Béter zelfs als je het mij vraagt
GeaRiemis schreef:Ik denk dat je al op de goede weg bent door veel te lezen.