Longeer probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

Longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:47

Mijn verzorgshet kan dus longeren, maar ik heb alleen een halster.
Maar dat is het probleem niet.
Ze trekt heel erg, zo erg dat ze me zelfs kan meetrekken, hoe kan ik dit corrigeren?
En het lukt me maar niet om haar het comando te leren. Ik moet eerst een beweging maken met mn hand of zweepje voordat ze overgaat in draf en ze luistert ook niet naar Hoooo dat ze rustiger moet gaan. En galoperen is heel moeilijk als ik dat probeer rent ze weg.
Tips?

shera

Re: Longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:52

Een longeercircel afzetten met lint en prikpaaltjes. Dan kan ze je niet meer meetrekken naar buiten, en heeft ze wat 'steun' om op de circel te blijven. Met de zweep voorkom je dat ze naar binnen komt. Je kunt commando's het gemakkelijkste aan de hand aanleren. Dus meelopen en het commando geven op het moment dat je een overgang maakt.
Succes!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:26

Ze komt al heel moeilijk in draf aan de hand;)
Je moet dan helaas echt heel erg trekken...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:13

Begin je net met dit paardje? Dan moet je toch eventjes geduld hebben. Het ene paardje leert sneller dan het ander. Als hij/zij aan de hand niet wil meedraven dan kun je als je toevallig iemand mee heb die schuin achter het paardje wil lopen het zo doen. Je geeft het commando "draf"en als degene die erachter loopt een klein tikje met de zweep geeft en dit een aantal keren overdoet zal het paardje het snel genoeg doorhebben. Om controle over hem te houden kun je het longeertouw of halstertouw over zijn neus leggen. (niet te laag op de neus). Aan de gallop zou ik zeker nog niet beginnen zolang er nog geen controle over de draf is. Succes ermee!!! Haha!