Pessoa teugel -> oplossing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Pessoa teugel -> oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:58

Ik was even aan het kijken op online ruitershops en zag de passoateugels staan. ZE vertelden dat deze de achterhand stimuleerd en de rug en andere spieren versterkt. Nu men vp loopt veel op de voorhand en heeft bijna geen spieren in haar rug en gebruikt haar achterhand bijna nooit. Je krijgt heel weinig achterbeen actie. Zou een pessoa helpen voor haar bespiering en haar achterhand en misschien ook om dat voorhand loopje te verbeteren. Alvast bedankt

Marieke_K

Re: Pessoa teugel -> oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:01

Een pessoa helpt daar inderdaad bij, maar je moet dan wel gericht er mee trainen (veel overgangen etc.)

Zelf vind ik longeren met dubbele lijnen fijner, dat is hetzelfde idee als een pessoa, maar je hebt dan meer controle over de lijn die achterlangs loopt en je kan de stand makkelijker aanpassen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:03

Maar een pessoa is wel veel gemakkelijker in gebruik, dus dat scheelt al veel. Ik vind dubbele lijnen persoonlijk erg moeilijk.

Een pessoateugel kan zeker helpen om deze dingen te verbeteren, maar doe het wel met mate en begin rustig aan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:04

en hoe kan ik dat zeggen aan de eigenaar van het beestje

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:55

Voor een paard dat echt weinig bespiering heeft en echt slap is van achter vind ik de Pessoa te scherp.
Gering gebruik kan het verbeteren, maar een goede wijze van trainen in zijn algemeen lijkt mij veel beter werken.

De Pessao werkt alleen zacht in wanneer het paard goed ondertreedt. Wanneer een paard dit dus niet doet, zal hij of zij van voren niet los gelaten worden door de touwen.
Voor een goed getraind paard is dit in de meeste gevallen geen probleem, maar voor een paard dat nog weinig bespiering heeft bij rug en achterhand zou ik deze eerst beter trainen tijdens zijn andere werkzaamheden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:59

Judje schreef:
Voor een paard dat echt weinig bespiering heeft en echt slap is van achter vind ik de Pessoa te scherp.
Gering gebruik kan het verbeteren, maar een goede wijze van trainen in zijn algemeen lijkt mij veel beter werken.

De Pessao werkt alleen zacht in wanneer het paard goed ondertreedt. Wanneer een paard dit dus niet doet, zal hij of zij van voren niet los gelaten worden door de touwen.
Voor een goed getraind paard is dit in de meeste gevallen geen probleem, maar voor een paard dat nog weinig bespiering heeft bij rug en achterhand zou ik deze eerst beter trainen tijdens zijn andere werkzaamheden.

ze heeft het wel alleen wil zij ze niet gebruiken

xchanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:15

ja, daar werkt een passoa super bij. ze moet naar beneden lopen, zodat ze over dr rug loopt & je kan haar meer voorwaarts laten lopen ..