[AR] Welke kar/menwagen voor mijn shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PonyBonnie

Welke kar/menwagen voor mijn shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:27

Hallow Haha! ,

Ik ben opzoek naar een karretje voor mijn shetlander, omdat ik hem over een poosje wil laten beleren voor de kar. Maar weet ik niet wat voor kar ik daar voor nodig zou hebben. Wat is nou het handigst? Ik dacht eerst aan een sulky, maar zijn die wel veilig? En moet die geremd zijn? En wat voor kar anders? Ik hoor graag wat jullie mening is.

Groetjesss Marissa

JoyCiej007

Re: Welke kar/menwagen voor mijn shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:21

Wat voor jullie de beste keuze zou zijn, hangt helemaal af van je wensen, de gebruiksdoelen, je budget en je pony.
Wil je op een gegeven moment ook wedstrijdjes starten? Ga je ook 'boscrossen' of alleen rustige, recreatieve ritjes? Rijdt je veel door zwaar terrein, wil je ook in bijv. een bak kunnen gaan rijden? Wat is de stokmaat en het gewicht van je pony?

Zonder deze gegevens kunnen mensen nogal moeilijk een advies geven wat misschien een goede keuze voor jullie is.

Heb ook even de zoekfunctie gebruikt, daar kun je misschien ook wel iets bruikbaars uit halen:

[AR] Sulky of marathonwagentje voor shetje?
[AR] Een 2wieler of een 4wieler?
[AR] Geschikte kar vinden...waar te beginnen?
[AR] de bekende shetland sulky's
[AR] Wat voor wagen?
[AR] Ik kom er niet uit...

Edit: bovenstaande topics gaan over de keuze van wagens voor een shet: hier enkele topics over wel of geen rem:
[AR] Wat moet ik doen!? Wel of niet geremd!?
[AR] 4 wieler of 2 wieler? Met of zonder rem?

Hier zal je ook veel informatie uit kunnen halen denk ik.

PonyBonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:28

JoyCiej007 schreef:
Wat voor jullie de beste keuze zou zijn, hangt helemaal af van je wensen, de gebruiksdoelen, je budget en je pony.
Wil je op een gegeven moment ook wedstrijdjes starten? Ga je ook 'boscrossen' of alleen rustige, recreatieve ritjes? Rijdt je veel door zwaar terrein, wil je ook in bijv. een bak kunnen gaan rijden? Wat is de stokmaat en het gewicht van je pony?

Zonder deze gegevens kunnen mensen nogal moeilijk een advies geven wat misschien een goede keuze voor jullie is.

Heb ook even de zoekfunctie gebruikt, daar kun je misschien ook wel iets bruikbaars uit halen:

[AR] Sulky of marathonwagentje voor shetje?
[AR] Een 2wieler of een 4wieler?
[AR] Geschikte kar vinden...waar te beginnen?
[AR] de bekende shetland sulky's
[AR] Wat voor wagen?
[AR] Ik kom er niet uit...

Edit: bovenstaande topics gaan over de keuze van wagens voor een shet: hier enkele topics over wel of geen rem:
[AR] Wat moet ik doen!? Wel of niet geremd!?

Hier zal je ook veel informatie uit kunnen halen denk ik.

Ik ben niet van plan wedstrijdjes te starten. Maar het is wel de bedoeling om in een bak te gaan rijden. En als het goed gaat, naar buiten (dus gewoon op een verharde weg) Mijn pony is 1.07 en het gewicht zal denk rond de 200/250 liggen? En het max. wat ik eraan uit wil geven zal rond de 400 euro liggen. Dankjewel voor die informatie, daar kan ik wel wat mee Knipoog

marisa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:41

Hallo Marissa.

Ik zoek ook een karretje voor mijn 2 verzorg shetjes.
ze zijn 83 en 92 cm, heb jij soms nog een leuke site met niet al te dure karretjes ?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:46

een leuke wagen voor niet al teveel geld is voor de kleintjes de cavelleti van horseshop international,wil je meer uit geven dan kun je kijken naar een hca

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:51

http://dieren.marktplaats.nl/dieren-en- ... ony-s.html
Kent iemand deze wagens in de praktijk? Zoek iets voor mijn grote shrtlander. Ik twijfel tussen deze, die van horseshop int. Of een hca sulky. Van de laatste vind ik een nadeel dat ik niet samen met mijn dochter op pad kan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:13

de eerste wagen die van bij van schie,ziet er erg mooi uit en wat er bij vermeld staat zijn dit erg goede wagens en voor een leuke prijs,je mag er ook wedstrijden mee starten,de horseshop international sulky is voor de prijs en voor een recreatieve menner erg leuk,de hca s ook een erg degelijke wagn en ook met bankje te verkrijgen,maar denk dat je dan duurder uit komt dan de eerste.ik zou eerst kijken wat je er mee wilt en wat je kan missen van geld.
elbee schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/dieren-en- ... ony-s.html
Kent iemand deze wagens in de praktijk? Zoek iets voor mijn grote shrtlander. Ik twijfel tussen deze, die van horseshop int. Of een hca sulky. Van de laatste vind ik een nadeel dat ik niet samen met mijn dochter op pad kan.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:15

Dank voor je reactie. Het is voor recreatief gebruik. Geld vind ik minder belangrijk, spaar liever langer door. Wil degelijke kwaliteit, goed passend voor mijn pony en veilig.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:37

dan zou ik voor de eerste gaan,van schieruitersport.of de hca en dan met bankje denk dat deze kwa kwaliteit toch wel het zelfde zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:38

Ik heb sinds vandaag een HCA sulky, echt een gaaf en comfortabele sulky, ook mooie vering.
Ze worden ook met bankjes gemaakt :j

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:51

De hca met bankje is vlg mij flink duurder. Als de van Schie ook goed is, wordt die het. Heb even gegoogled.....scheelt 2000 euro! Dat is een heel groot verschil. Waar zou dat in zitten?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:03

HCA met bankje is volgens mij 800,- (600euro sulky en dan 200,- optie bankje dacht ik) dan nu nog met de kortingsactie.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:05

Op de site staat vanaf 2600,-. Of kijk ik bij de verkeerde?

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:08

MelanieB schreef:
Ik heb sinds vandaag een HCA sulky, echt een gaaf en comfortabele sulky, ook mooie vering.
Ze worden ook met bankjes gemaakt :j

Ik zag net foto's van een oranje, is dat hem?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:08

Haha nee je kijkt idd bij de verkeerde! :)
Het is gewoon de sulky pagina, je zou anders even moeten bellen/mailen. In een ander topic had iemand optie bankje gevraagd en was volgens haar dacht ze 200,- extra. (sulky is nu jubileumsprijs 575, 25,- toeslag als je eigen kleur gepoedercoat wilt) Zou ff bellen voor opties/uitleg, heel aardig dus aarzel niet om gewoon ff te vragen, hij kan je zo uitleggen wat kan :)

@Elbee, ja dat is mijn sulky van HCA :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:09

__suzanne__ hier op bokt heeft er een met bankje, anders haar ff vragen :)
Afbeelding

jecco_ellen heeft er ook een :)
Afbeelding

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:15

@melanieB; vind hem mooi en leuke pony ervoor! Bedankt voor de tips, dat is een stuk voordeliger. De actie prijs gaat niet lukken,.moet eerst sparen ;-))

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:46

Ik weet niet precies wat een HCA met bankje nieuw kost, ik heb een tweedehands gekocht met panzitting en het bankje er later op laten maken door HCA ;) Gewoon even bellen, dan weet je het ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:42

nou ik heb gemaild voor een met bankje,en ze gingen mijn mail doorsturen naar een andere bedrijf voskamp.snap niet waarom,maar van voskap nog niks gehoord.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:20

ik vind zelf de hca met bankje erg gevaarlijk ogen op het punt waar je voeten plaats blijven ze daar niet aan met de benen in hangen of stoten?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:53

Nee, hoor,dat zit achter het rekje achter hun kont :) komt niet in de buurt van de benen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:10

ik heb niks meer gehoord,erg jammer

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:26

Ik zou ook even bellen. ;)
Is toch even een stuk makkelijker dan mailen, dat schiet er vaak bij in aangezien ze genoeg andere dingen te doen hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:41

hca heeft mijn mail gehad maar hun zouden mij mail doorsturen naar een andere wagenbouwer voskamp,waarom weet ik niet maar dat had ik een paar posten hier boven al verteld
MelanieB schreef:
Ik zou ook even bellen. ;)
Is toch even een stuk makkelijker dan mailen, dat schiet er vaak bij in aangezien ze genoeg andere dingen te doen hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:47

Dan bel je die voskamp toch even? Of hca bellen om na te vragen.