Toen we hem in Feb kochten werd ons gezegd dat hij alleebn recreatief gereden was, maar hier hebbenw e al onze twijfels over, ook was gezegd dat hij niet voor de wagen beleerd was. Vandaag had mijn moeder een afspraak met iemand die mijn moeder een beetje zou leren mennen en optuigen en inspannen. Ik kwam met Mau eraan om gezellig ernaast mee te rijden, dan kon hij de wagen zien en er zo een beetje aan wennen. Hij liep hier helemaal ontspannen naast, alsof hij dit allang kende.
Toen we terug waren vroeg de begeleider ons of we het tuig niet als uitprobeersel op Mau wilden leggen? Ik zag hier geen kwaad in dus heb het zadel van zijn rug gehaald. Het tuig werd rustig opgedaan en meneer deed of 'ie het allang kende, borststuk was niet eng, schoft was niet eng, broek was niet eng, maar de staartriem wel, hij draaide wat maar liet hem wel bevestigen. Daarna met het tuig op een rondje gestapt, ook hier gaf hij niets om, dus maar voor de wagen gezet. Ook dit deed hij als een ervaren paard, ging staan, voelde de lamoen? op zijn rug en draaide er goed voor. we hebben alleen de strengen vast gemaakt, niet de broek en zo en rondje ernaast gestapt (50 meter). Dit deed hij ook heel braaf! daarna weer uitgespannen en het zadel erop en in het bos alle nieuwe ervaringen verwerkt
Ik ben zo torts om hem!hier de foto's

ernaast

optuigen

alles aan. Hij heeft wel zijn gewone hoofdstel om omdat dit tuig niet van ons is, ook wilden we hem nu niet gaan mennen.

rondje met wagen

het plaatje
Heb er verder gene verstand van
Het staat hem wel!
Het misstaat hem niet met dat wagentje achter zijn kontje