Mijn leidsels zijn 2,5 cm. breed. Ik vind dat ik nogal 'een hand vol heb', want ik heb niet zulke grote handen. Zit er dus aan te denken om smallere leidsels aan te schaffen. Ik ben benieuwd hoe breed jullie leidsels zijn en waar je, als je smallere hebt, die dan hebt gekocht. Ook ben ik benieuwd of als je met smallere leidsels rijdt dit inderdaad fijner vindt dan de 'standaard' maat.
Heb 13mm. Hele aparte kunststof leidsels,slijten eigenlijk niet en glijden ondanks dat ze van glad kunststof zijn ook niet. Heb ze laten maken bij Kool mensport in Elspeet,heb me toen ook laten vertellen dat ze in enkel en tweespan te verkrijgen zijn in de kleuren zwart en bruin. Volgens mij kan je ook de gespen uitkiezen in koper of rvs
als je mooie smalle leidsels zoekt, kun je goed slagen bij v.d wiel uit belgie, het zijn geen goedkope leidsels, maar gaan echt jaren mee, ik heb de mijne nu 11 jaar, zijn super zachte leidsel en slippen helemaal niet
zowel 2- als enkelspan leidsel 1,6mm. heerlijk smal. mn 4-span leidsel is 1,9mm maar die vind ik net iets te breed. mn 2-span zilco leidsels zou ik zo niet weten
zowel 2- als enkelspan leidsel 1,6mm. heerlijk smal.
Da's inderdaad "heerlijk smal"!
Ik rijd met 18 mm, perfect voor mijn kleine handen. Heel soepel leer, gekocht in Winterswijk bij Wentink. Blijven ook erg goed, ondanks dat ik ze niet ontzie. Goede aankoop!