Apporteren lukt niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Apporteren lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:23

Ik ben met mijn shetlander bezig met het 'apporteren'. als ik de doek weg gooi gaat ze er achteraan en legt ze haar neusje erop, omdat ik eerst geleerd heb voorwerpen te targetten. nu is dus het probleem dat ze de doek niet in de mond wil nemen. de zweep pak ze echter wel vast.
ik heb al geprobeert de doek om de zweep te hangen, binden, maar mevrouw wil dan de zweep ook niet meer vastpakken, ik heb ook al geprobeerd biksjes in de doek te leggen en dan bijt ze er zachtjes is en dat beloon ik dan uitbundig, maar ze heeft niet door dat het om het bijten in de doek gaat.

Heeft iemand nog een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Oja, nog 1 ding, we zijn nu bezig met de buiging en dat lukt al aardig. maar ik wil over een tijdje als ze de buiging goed onder de knie heeft toch met het compliment beginnen. ik heb het al een beetje geprobeert, haar beentje vast pakken en dan haar wat naar achter laten lopen. maar ik ben zoo bang dat ze valt en iets breek. en ze is nog al sukkelig dus ze heeft geen idee dat het er om gaat dat ze haar knie op de grond moet leggen, hoe kan ik dit ook het beste aan pakken?

heeft iemand nog handige tips dan hoor ik het graag Lachen

paarden115

Re: Apporteren lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:18

dit volg ik even toch wel intressant want mijn verzorg pony kan ook niet echt het evenwicht houden en hij kan wel knielen maar heb ik niete geleer

kun je niet haar een buiging laten maken en rechts van paard staan tege haar duwen dat het gewicht op de andere kant val en dan de knie op de grond zetten??
alle ik ben daar nog niet met mijn verzorg pony hij knielt nu nu wil ik heb leren liggen en dan ook het complimentje leren e:p

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:22

Eerst leren oppakken als je pony bij jou staat. Dan pas beginnen met weggooien Lachen
Je zegt dat ze het met de zweep wel doet. Leer haar dan eerst het commando voor het aangeven van de zweep. Daar moet je zo lang mee doorgaan totdat ze de zweep echt aan jou geeft. Daarna ga je hetzelfde commando gebruiken bij de doek. En pas als ze die kan vastpakken en aangeven kun je hem gaan weggooien Lachen

Succes!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:23

Mijn mond valt open Haha! Heb nog ff gecheckt, maar ik zit niet op het Labradorforum Gestoord

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:29

Billy schreef:
Mijn mond valt open Haha! Heb nog ff gecheckt, maar ik zit niet op het Labradorforum Gestoord

oke die begrijp ik niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen Tong uitsteken

@ MysticTinker : Ik denk dat ik dat maar eens doe eerst de zweep leren geven, bedankt Lachen

@ paarden115 : Ik vind het eng om haar op het been te laten 'vallen', daarom wil ik kijken of het met een andere manier kan, en aangezien mij pony erg enthousiast is ik haar beentje maar hoef te pakken of ze denkt dat ze gelijk in de buiging moet en dus met haar hoofd naar me toe gaat, ik ben bang dat ze dan haar nek breekt. Verdrietig

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:55

Ik ben nu ook bezig met apport, en doe het net zoals MysticTinker zegt, eerst iets gezocht wat hij gewoon graag vastpakt (in zijn geval: het halster) en hem dat eerst laten vastpakken=belonen. Dan op de grond voor mij leggen, vastpakken=belonen. Dan een metertje verder, enz enz. Voordeel is wel dat hij halster-pakken zo leuk vind, dat hij er ook meteen enthousiast mee gaat zwaaien enzo, dus is het niet zo moeilijk hem te leren het halster te blijven vasthouden. Als alles helemaal goed gaat met ht halster, ga ik proberen over te stappen op iets dat meer geschikt is voor apporteren. Veel succes alvast!