leren liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paarden115

leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:22

hoiik vroeg me af hoe je jouw paard leert liggen?
hopelijk veel reacties en hulpen he Haha!

silfie35

Re: leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:27

Wij zijn het de paarden als volgt aan t leren: als je bijv. gereden hebt en je spuit ze af, dan nat in de wei zetten, en als ze gaan rollen voeren en een woord zeggen.... bijv. down. en dat steeds opnieuw.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:30

silfie35 schreef:
Wij zijn het de paarden als volgt aan t leren: als je bijv. gereden hebt en je spuit ze af, dan nat in de wei zetten, en als ze gaan rollen voeren en een woord zeggen.... bijv. down. en dat steeds opnieuw.
maar mijn verzorg pony staat in de manege en daar gaan ze alleen in de zomer op de weide
Verdrietig Verdrietig en ze worden met een camion naar de weide gevoert omdat de weide niet bij de manege ligt dus dat gaat niet spijtig Verdrietig Huilen

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 22:02

kan je het leren vanuit het knielen??

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:27

Ik leer het aan vanuit het knielen.. 1x ze geknield zijn druk ik men hand tegen hun kont, zondanig dat het gewicht van het paard wat naar mij kanteld.. Een paard omver duwen lukt niet,dus dat is ook niet te bedoeling.. 1x ze hun gewicht iets verleggen belonen en dan vandaar uit verder en verder gaan werken...
Je kan ze idd zoals al reeds gezegd het vanuit het rollen aangaan leren..maar dan moet je ervoor zorgen dat je iets vind waarbij een paard gaat rollen, en dat is niet altijd simpel als je echt een paard hebt die totaal niet graag rolt terwijl je erbij bent....

Veel succes