clickeren---happerig...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

clickeren---happerig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:00

hoi allemaalna veel op internet te hebben gelezen, en een goed boek (vd van apporteren tot zitten) te hebben doorgewerkt
heb ik een beginnetje in vd gemaakt met pablo.

we hebben nu 3x getarget.. dit gaat op zich erg goed..

Pablo was erg happerig toen ik hem kreeg, maar dit was snel opgelost door hem niets meer uit de hand
te voeren..

nu na 3x clickeren, en dus voeren uit de hand is hij weer verschrikkelijk brutaal..
dus wil ik het zonder voer proberen..
dus belonen met een kroel.. op zich geen probleem..maar ik heb het probleem dat hij dit totaal niet begrijpt..

heeft er iemand tips voor mij?

amillia

Re: clickeren---happerig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:44

de clikker WORD juist de beloning Knipoog het idee is dat je paard bij het horen van de clikker weet dat hij het goed doet Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:11

Haha! Haha! dat gedeelte snapte ik wel..

ik ga het zo nog maar eens proberen met kroelen.. kijken of mijn guppy het snapt..
ik blijf gewoon stug volhouden..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:14

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:38

Het niet eten had ik wel al gelezen in mijn boek..
ik ga het vandaag proberen.. hopelijk gaat er een belletje rinkelen bij mijn freetzakje

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:59

Ik heb mijn paard eerst niet-eten geleerd, en dan pas begonnen met andere vd-dingetjes, om opdringerheid te voorkomen (want daar heeft hij soms wel last van Haha! )

Als hij nu in een drukke bui toch opdringerig wordt, negeer ik hem gewoon, en ga iets anders doen, pas als hij weer kalm doet, neem ik de 'training' ( Lachen ) weer op. Tot nu toe is hij nog maar twee keer echt opdringerig geweest, dus dat valt mee Lachen Zelfde als hij overenthousiast al z'n truukjes achter elkaar doet (behalve natuurlijk dat ene truukje dat ik vroeg maar hij een beetje moeilijk vind Clown ), dan negeer ik dat gewoon tot hij terug rustig is.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:09

die van mij is ook zo vreselijk happerig, die is zo verwent geweest (tja nu nog steeds eigenlijk) dat hij steeds zelf brutaal overal in hapt en hoopt dat er eten uit komt gevallen. veel succes met je paardje want weet hoe irritant dit kan zijn Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:15

amillia schreef:
de clikker WORD juist de beloning Knipoog het idee is dat je paard bij het horen van de clikker weet dat hij het goed doet Haha!

EN daarvoor een beloning krijgt. De klick zelf is alleen om aan te geven waar de beloning voor is.

Consequent negeren als hij uit zichzelf in je zakken gaat frutsen. Als hij ophoud en wegkijkt 2/3 seconden, belonen. Ondertussen doe je alsof hij niet bestaat , dus niet reageren op wat hij doet (tenzij hij gevaarlijk wordt, zorg anders dat je aan de andere kant van het hek of boxdeur staat.