Ik heb zo'n 5jaar terug een val van een van mijn paarden af gemaakt. Ik heb toen een aantal wervels verschoven en heb daardoor veel last van mijn rug gehad. Af en toe komt het terug en dan is het geen doen om paard te rijden. De laatste 2 weken is het weer heel erg en heb ik er zelfs soms last van als ik gewoon op sta.
Ik vind rijden en mennen eigenlijk even leuk en denk er over om een van mijn paarden voor de kar te beleren zodat ik in de perioden dat ik last van mijn rug heb ook iets met hem kan doen.
Er zijn meerdere dingen waar ik nu meningen en ervaringen over wil hebben:
Zijn er meer mensen die door rugklachten hun paard zijn gaan inspannen? Heb je er dan ook echt minder last van? Waar moet ik rekening mee houden bij de aanschaf van een kar met betrekking tot mijn rugklachten?
Ik wil het liefst een 2 wielige wagen aangezien ik die het beste kwijt kan. Alleen geven die volgens mij veel meer schokken door... of niet?
En bovendien; denken jullie dat mijn paardje leuk kan zijn voor de kar?
Hij is een 51/2 jaar oude kruising quarter/nrps. Zijn stokmaat is ongeveer 1.60m. Hij is super cool en netjes verkeersmak.
Foto van mijn paardje:

Mijn andere paardje is een haflinger van het oude type en 1.40m hoog. Hij is 14 jaar en er is niet alleen mee naar buiten te gaan. (wel aan de hand maar niet onder het zadel) de kans datdit voor de kar ook niet wil is dus groot.
mooi paardje!
.