Kennis maken met een nieuwe wereld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kennis maken met een nieuwe wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:08

Sinds gisteren is mijn vriend een jaarling draver rijker, samen met een kennis.
Het is (nog) een hengst en de bedoeling is dat hij ongeveer volgend najaar gaat koersen. Hij gaat tegen die tijd in training bij een professionele stal. Het is een vrij grote draver, dus het zou kunnen dat hij wat langer tijd nodig heeft.
Ik ben toen ik jong was wel in Emmeloord en Wolvega geweest, maar ga binnenkort weer eens bij een koers kijken om te zien wat er allemaal veranderd is. Mijn vriend is het laatste jaar al vaker mee geweest en heeft er echt aardigheid in gekregen.
Dusseh, dan moet ik me er ook maar eens in verdiepen Vork

Waar moet je een keer geweest zijn, wat zijn leuke evenementen, welk vakblad kan niet ontbreken etc etc?

Woogy

Re: Kennis maken met een nieuwe wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:50

Als ik het goed begrijp heeft je vriend een harddraver gekocht en er eigenlijk geen verstand van?

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:18

Gefeliciteerd met je paardje het is altijd leuk om te horen dat er nieuwe eigenaren bij komen in de sport!! Haha! Misschien kan je op www.dravers.nl kijken daar zit een forum, er zitten mensen tussen die een uitgekoerste draver hebben, maar ook mensen die nog volop met dravers aan het koersen zijn. Ik weet niet waar je woont maar Alkmaar is zeker ook een leuke baan,(woon zelf in het noorden dus daar kom ik ook niet zo vaak) Op Wolvega hebben ze net hele leuke meetings achter de rug, helaas maar ik geloof dat de Prijs der Giganten ook weer komt, dat is zeker een aanrader! Waar staat jullie paardje in training?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:48

Woogy schreef:
Als ik het goed begrijp heeft je vriend een harddraver gekocht en er eigenlijk geen verstand van?

Het gros van de mensen die een harddraver kopen en in training zetten hebben er geen verstand van, so what?

Malkesta: bedankt voor de link!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:55

Ik ben het met Janne eens, er zijn meer mensen die een draver kopen en dan in training zetten, die via via met dravers in aanraking zijn gekomen. Is juist leuk weer wat nieuw bloed en is juist goed voor de sport. Op www.weddenoppaarden.nl kun je een account aanmaken en koersen live bekijken, het kost je helaas wel 20 euro omdat je geld op je account moet hebben..maar dan kan je voor 2,95 per koersmeeting meekijken en wedden. Op www.nakoersen.nl staan verslagen van de gelopen koersen en tips voor koersen die komen. Ik weet niet waar je paard staat maar misschien kan je een keertje meehelpen op stal, is ook leuk!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:30

Janne, hardstikke leuk dat jullie een jaarling gekocht hebben! Malkesta geeft je al een aantal leuke links en als je vakliteratuur wilt, kan ik je het tijdschrift Draf & Rensport aanraden (elke week met het programma, de tips en voorbeschouwingen en ook de nabeschouwingen en leuke achtergrond artikelen. En natuurlijk mag ook het tijdschrift Draaf (www.draaf.nl) niet ontbreken. Dat komt een keer of vier per jaar uit.

Heel veel plezier met jullie draver en wij branden nu natuurlijk van nieuwsgierigheid hoe hij heet, zodat we hem nauwlettend in de gaten kunnen houden... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:54

Kennis van ons heeft ook een draver en die heeft Draf & Rensport volgens mij. Als wij nou Draaf nemen kunnen we mooi uitwisselen Vork

Die site voor het live bekijken van koersen is leuk! Als we dan een keer niet kunnen gaan we plat voor de computer liggen!
Bedankt!

Kan je de naam van een draver ook veranderen in een naam die je zelf uitkiest of is dat niet gebruikelijk? Fokkers zijn hartstikke aardige mensen trouwens. Dier is ook kipmak, veel in handen geweest dus.

Als hij eind volgend jaar aan het koersen gaat dan meld ik natuurlijk van hoe, wat en wanneer Ja

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:26

Ik denk dat je moet betalen voor een naamsverandering....geen idee hoe dat gaat, ik neem aan dat hij op Unitrot is gekocht? Volgens mij mag het niet....heeft ie dan zo een rare naam Tong uitsteken Haha! Hoe heet jullie aanwinst nou... Haha! Bloos

Kifesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:17

Misschien kun je hier ook wat nuttige info vinden: http://www.ndr.nl/

Enneh veel plezier met de nieuwe aanwinst! Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:23

Je mag de naam van een draver veranderen, als het maar met dezelfde letter begint ( een A denk ik dan? ) . 'T kost inderdaad wel wat Lachen . Ik ben net zoals de rest erg benieuwd hoe je nieuwe aanwinst heet Haha! !
Als het paard op jullie naam staat moet je geloof ik zelfs verplicht een abbo op Draf en Rensport hebben, maar dat weet ik niet meer zeker Lachen . Als hij op naam staat van je kennis niet denk ik Lachen . En hoe je het leukst bekend raakt: lekker vaak naar je paardje toe gaan, helpen met inspannen, poetsen e.d. en dan gewoon vragen of je eens mee mag op de kar Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:34

Ik ga zeker eens achter een draver zitten! Ik ben erg benieuwd of ik dat durf of niet.
Dit paard staat op de naam van mijn vriend.
Toen ik op de manege stond had een kennis haar eigen draver daar ook staan in de zomermaanden. Ze trainde hem op het strand. Dat vond ik er zo gaaf uitzien! Maar of ik het echt nog leuk vind als ik erachter zit en het zo hard gaat dat is natuurlijk nog maar te bezien. Kijken vind ik ook leuk Bloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:36

[***] schreef:
Woogy schreef:

Het gros van de mensen die een harddraver kopen en in training zetten hebben er geen verstand van, so what?

prima niks mis mee...maar als ze er eerst zelf mee gaan klooien hoop ik voor het beestje maar dat alles goed komt ermee...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:40

het feit dat ze het paard in training gaan zetten door een ander geeft toch weer dat ze wel weten wat ze doen? Beetje positief mag toch Clown

Veel plezier met het paard! Het is een ferme sport om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:05

Woogy schreef:

prima niks mis mee...maar als ze er eerst zelf mee gaan klooien hoop ik voor het beestje maar dat alles goed komt ermee...[/quote]

Hoe verzin je zulke dingen? Dit is weer typisch boktgezeik. Leuk welkom hier Slapen
Bovendien hebben we genoeg paarden op stal staan en trainen we de jonge dieren zelf, dus zelfs al zou ik in mijn hoofd halen dat we er zelf mee gaan 'klooien' dan snap ik niet waar je je mee bemoeit.