Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

willeke_nijs schreef:ja hoor parelli kan hier een goede oplossing voor bieden. Ik weet niet welke pakketten jij juist hebt. Het horse behaviour pakket zou je hier goed in kunnen begeleiden omdat daar wordt ingegaan op verschillende type paarden. Ik denk dat je bij dit paard vooral moet werken aan de friendly game... Probeer eens ivm dat voetje de string of je leadrope errond te doen en gewoon de aaien met die leadrope rond dat been. op die manier blijf je uit de kickzone, moest je paard gaan trappen. Als je paardje dat toelaat zou je kunnen proberen of ie het gevoel kan volgen door het beentje naar voren te vragen, en vragen of het paard mee een stap naar voren zet.
Ik zou echt héél héél héél erg veel friendly gaan doen, zodat je paard weet dat je geen bedreiging bent en je ervoor zal zorgen dat hem/haar niets overkomt.

Cassidy schreef:Heb je de oude of de nieuwe versie?
willeke_nijs schreef:Ik zou eventueel proberen om in het bezit te raken van het horse behaviour & liberty pakket. Daar gaan ze dieper op die dingen in leer je hoe je probleemoplossend kunt gaan handelen, zonder elk paard hetzelfde te benaderen.
laurahi schreef:Mijn pony had ongeveer het zelfde alleen dan in lichte mate, ik heb het op de manier van Hempfling samen met een ervaren iemand opgelost. Waar woon je dan kan ik kijken wie er in jou buurt zou kunnen helpen.
Annesneisje schreef:Lijkt me wel interessant, maar het kost bijna € 1000!! Dat is wel heel erg duur, hé!
Tenzij je me een tip kan geven waar ik het aan een normale prijs kan kopen? Ev. tweedehands dan?willeke_nijs schreef:Ik zou eventueel proberen om in het bezit te raken van het horse behaviour & liberty pakket. Daar gaan ze dieper op die dingen in leer je hoe je probleemoplossend kunt gaan handelen, zonder elk paard hetzelfde te benaderen.

Annesneisje schreef:Ik woon bij Torhout in West-Vlaanderen, België.laurahi schreef:Mijn pony had ongeveer het zelfde alleen dan in lichte mate, ik heb het op de manier van Hempfling samen met een ervaren iemand opgelost. Waar woon je dan kan ik kijken wie er in jou buurt zou kunnen helpen.
? Morgen ga ik als ze weer "zo positief" reageert eens proberen om haar hoeven kort vast te nemen en licht te heffen, zonder meer. Of zou dit nog te vroeg zijn? Moet ik misschien beter wachten tot ze 100 % relaxed is bij aanrakingen aan de achterbenen?