hallo, ik heb de raad nodig van iemand die gewent is met renpaarden en volbloeden om te gaan.
Ik heb sinds 6maanden een paard gekregen van mijn ouders. Ze stond in een manege en ik ben ermee beginnen te rijden. niemand anders kon ermee omgaan want velen gaven de moed snel op. Voor stap en draf is ze geen probleem maar vanaf het moment dat je wilt galloperen gaat ze er vandoor. en bij het springen is dat net hetzelfde. Maar ik zag wel iets in haar. ik ontdekte haar ware aard:ze was een renpaard. Toen ik ermee op jumping ging gedroeg ze zichzelf enlke dag beter en beter. nu kan ik er bijna alles mee. Ze is wel erg bang dus ik kan er enkel jumpings mee doen op mijn manege.
nu heb ik wel een probleem:
Een week geleden was er een grote jumping op de manege, ik ging drie proeven meedoen:
zaterdag, proef 60cm, ik wou de piste ingaan en eerst wou ze al niet binnen, na even tegen strubbelen ging ze toch. ik heb 5 sprongen van, de 8 kunnen springen, op de 6de blokkeerde ze en steigerde alsof hete een lieve lust was. daar was ik na 2weigeringen op uitgebeld.
zaterdag, proef70cm,nu ging ze vlot de piste binnen. ik was vast beraden om foutloos te blijven. 4sprongen gingen super. de 5was de zelfde sprong als in60cm maar dan in de andere richting. ik reed zo vlot als noding was maar in de bocht naar de spring doek ze opsij en steigerde weer. tingting,,,uitgebeld.
zondag kon ik 1sprong nemen en ik was al terug uitgebeld.
binnen spring ze super maar van het moment dat er volk en lawaai is flipt ze.
WEET ER IEMAND EEN OPLOSSING VOOR MIJN PAARD. OORDOPJES EEN MIDDELTJE OF IETS ANDERS, IK EN MIJN LESGEVER WETEN NIET MEER WAT TE DOEN.
ALVAST BEDANKT!!!xxxxxx
Laatst bijgewerkt door snowdon op 30-11-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel in capslock verwijderd en aangepaste titel geplaatst.