[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:13

Verschil van 30punten tussen het ene en het andere jurylid kan voorkomen omdat je 30 (of meer?) onderdelen in je proef hebt. De een vindt het een 7 waard en de ander een 6. Dat verschil kan er zijn vind ik. Zelf heb ik het vorig jaar meerdere keren meegemaakt dat een jury mij een 7 gaf voor de volte in galop, terwijl iktoch echt in de foute galop zag. Bij zulke juryleden vraag ikmij toch echt af hoe kundig zij zijn.

Ook in Hengelo hebben we het bij hindernis 6 meerdere malen gezien dat deelnemers niet aangaven dat ze de hindernis in wilden. Als de hindernisrechters daar een opmerking over plaatsten kregen deze een grote grove mond terug. Je zou dan zeggen melding van maken bij de hoofdjury. Nou dat werd gedaan. Maar de jury doet daar dan vervolgens niets mee.Ik zou persoonlijk graag zien dat deze menners en mensters hier persoonlijk (en misschien wel in het openbaar) over worden aangesproken.
De hindernisrechters staan er welvoor ons. Laten we dat niet vergeten. Zij maken kosten en geven hun vrije dag op zodat wij een wedstrijd kunnen rijden. Laten we deze mensen met respect behandelen !!!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:31

Wanneer een jurylid over alle 32! onderdelen een punt hoger zit wil ik hier toch wel vraagtekens bij zetten. Wanneer Totilas van een jurylid 65% had gekregen ipv 75% dan was er denk ik heel wat gebeurd en heb je IJsbrand gehoord wat ie zei over het Amerikaanse jurylid in Kentucky?

Het probleem bij het hand op steken is dat het reglementair niet vast is gelegd. Je kunt er dus ook geen sanctie op zetten.
Maar het blijft een kwestie van correctheid en dat mogen we zeker in de basissport niet vergeten.
Het betreffende geval is in goed overleg met de hoofd-hindernisrechter opgelost.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:11

We hebben in ons geval de jury er niet op aangesproken, maar je zet er inderdaad je vraagtekens bij. We weten zelf ook aardig wat van de dressuur en zijn ook wel zo eerlijk om kritisch op onszelf te zijn, maar deze was gewoon echt netjes gereden. De 9 en de 8 waren gewoon terecht en die 5 toch echt niet! Als het wel zo was geweest had ik het ook absoluut toegegeven maar dit was gewoon... sja... een jammer dingetje waar ik niks van snap.

Hand op steken is toch niet meer dan normaal?! Ik probeer altijd! contact te maken met de hindernis jury en steek zelfs het aantal vingers op van de hindernis waar we in willen... behalve bij 6 dan... die krijgen ook gewoon 5 vingers hahaha want ik ga toch echt niet 2 handen loslaten voor dat ene vingertje erbij hahaha zie t al voor me _O-

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:21

regine schreef:
Hand op steken is toch niet meer dan normaal?! Ik probeer altijd! contact te maken met de hindernis jury en steek zelfs het aantal vingers op van de hindernis waar we in willen... behalve bij 6 dan... die krijgen ook gewoon 5 vingers hahaha want ik ga toch echt niet 2 handen loslaten voor dat ene vingertje erbij hahaha zie t al voor me _O-

Bij ons regelt de groom dat (ik dus) zodat de menner zich optimaal kan voorbereiden. ;)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:02

hihi... ik ben ook de groom in de samengestelde :+ vandaar