[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:10

GaitMonster schreef:
Afbeelding

sorry dat ik het even niet meer wist. Herkende je niet van de foto uit je profiel.Rijdt zelf toch altijd toch met dat mooie spannetje bloederige pony's?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 22:24

Klopt Patrick.
Marathonfoto's komen er ook aan. Ik heb ze net allemaal doorgekeken, hij is nu aan het uploaden. Het is echt de moeite ze als diavoorstelling te bekijken. Onze machtig mooie sport! <3

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:29

BlackDevils schreef:
Klopt Patrick.
Marathonfoto's komen er ook aan. Ik heb ze net allemaal doorgekeken, hij is nu aan het uploaden. Het is echt de moeite ze als diavoorstelling te bekijken. Onze machtig mooie sport! <3

was gewoon weer een gaaf weekend maar daar werkte het resultaat natuurlijk ook aan mee. Ondanks de moeilijke start in het E traject ging het verder super in de hindernissen.

sumic

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:43

Wow mooie foto's van de dressuur en vaardigheid! wat een sfeerplaatjes zitten er tussen met die mist/dauw. erg mooi! Wie heeft deze gemaakt?

Allemaal gefeliciteerd met de resultaten, jullie hebben prachtig weer gehad dit weekend!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 22:46

sumic schreef:
Wow mooie foto's van de dressuur en vaardigheid! wat een sfeerplaatjes zitten er tussen met die mist/dauw. erg mooi! Wie heeft deze gemaakt?

Allemaal gefeliciteerd met de resultaten, jullie hebben prachtig weer gehad dit weekend!

Ja, het weer was fantastisch! Het terrein was perfect, niet te hard en niet te zacht.
Op elke foto staat de maker. ;)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:50

:z :z bedankt voor het wakker schudden :D duurt het nog lang voordat de marathon foto's erop staan? anders bekijk ik die morgen wel, moet mijn bed maar eens opzoeken geloof ik ;)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:53

patrick76 schreef:
GaitMonster schreef:

sorry dat ik het even niet meer wist. Herkende je niet van de foto uit je profiel.Rijdt zelf toch altijd toch met dat mooie spannetje bloederige pony's?

Jaa zelf rij ik met een ander span pony's (zie foto's) Ze zijn allemaal van dezelfde eigenaar (mijn buurman) maar de jonge pony's is echt zijn project en daar rij ik thuis wel eens mee, maar nog niet op wedstrijd. Deze pony's heb ik afgelopen seizoen veel mee gereden. Hij 1x in Varsseveld.

http://94.100.119.227/946050001-9461000 ... _aZYD.jpeg

http://94.100.114.167/875300001-8753500 ... _TTQ5.jpeg

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 23:32

Hij is nog wel even bezig vrees ik.
En dat terwijl mijn bedje wel lonkt na een aantal van deze dagen. :Z :+ :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:45

BlackDevils schreef:
Hij is nog wel even bezig vrees ik.
En dat terwijl mijn bedje wel lonkt na een aantal van deze dagen. :Z :+ :D

dan verkies ik nu ook even de zachte matras en kijken we morgen wel weer verder. Gaan nu dus de binnenkant van onze oogleden bekijken :O :wave: :z

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 23:55

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:44

GaitMonster schreef:
Maar over iets van de Bokbierdag heb ik niks gehoord??

Er is ook niets op de bokbierdag gebeurd, enkel dat de jachtclub 3 honden kwijt waren. Later zijn ze alle3 teruggevonden.

Patrick en BD gefeliciteerd, Patricia al een beetje over de schok heen?
Mooie foto's!!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:04

Ja hoor, we zijn even goed geschrokken, maar gelukkig liep het allemaal goed af voor ons. Dan is de druk er ook gelijk af, ben je alleen maar blij dat je niks gebeurt is en ons paard zo verschrikkelijk braaf was.
Had trouwens net vriendin aan de telefoon. Die waren wezen kijken met hun dochtertje en hadden dus met de kinderwagen bij de plek gestaan waar ze over de dranghekken zijn gegaan.
Pff, die zijn zich ook helemaal kapot geschrokken. Gelukkig konden ze weg komen.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:20

jmmr genoeg zijn er geen foto's van ons gemaakt op het NK

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:47

van ons helaas ook niet ;(

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 23:54

Zo, ik ben vandaag een dagje hindernisrechter geweest in Haaksbergen.
Erg leuk om even in de keuken van een zusterorganisatie te kijken en daarbij een wedstrijd van een andere kant te zien.
Opvallend is de inzet en de trots van de mensen. Het is een uitstekende locatie om een gezellige wedstrijd te organiseren. Eigenlijk zouden de andere 2 hindernissen ook naar het bos moeten om de beslotenheid compleet te maken.
De meeste mensen die mee reden kwamen uit de buurt met een paar van verder weg. Leuk om een aantal bekenden van dichtbij te zien rijden.
Wat me vandaag op viel was hoe lastig het voor een hindernisrechter kan zijn wanneer rijders/grooms niet aangeven dat ze een hindernis in willen. Het getuigd van een stukje arrogantie naar de medewerkers en een verkeerde gefocustheid als menner. Wanneer ik als rijder een hindernis nader dan bereid ik me daar stevig op voor. Het is voor mij als rijder vervelend als ik merk dat een hindernisrechter niet op zit te letten. Ik hou er dan ook van dat ze optijd fluiten. Ik zat op hindernis 4 en daar kwamen de aanspanningen tot 6 keer toe langs. De vierde keer was voor ons. Maar doordat hindernis 2 en 3 op het andere terrein lagen konden wij niet makkelijk zien wanneer ze kwamen. De laatste 40 meter konden we door de bosjes zien en eigenlijk pas bij het indraaien van de hindernis wist je het zeker. Je moest dan ook erg scherp zijn en de rijders kennen helpt erg mee. Het is toch raar dat je als menner nog gevraagd moet worden die communicatie met de grondtroepen aan te gaan en velen dit dan nog verzuimen om te doen. Gelukkig zijn er ook een heel aantal positieve gevallen.

Aan de techniek kon hier en daar nog wel een beetje geschaafd worden. Voor je uit kijken, vloeiend sturen en niet te ver door rijden zijn voor velen de aandachtspunten. Conditioneel kwamen sommige ook een beetje te kort terwijl de terrein/traject-omstandigheden volgens mij niet slecht waren.

Ik verwonder mij steeds meer wanneer ik de dressuuruitslagen zie.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:04

BlackDevils schreef:
Ik verwonder mij steeds meer wanneer ik de dressuuruitslagen zie.

Leuk, hindernis rechter spelen.
Waar verwonder jij je over BD?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:54

Jammer genoeg kon ik zelf niet meerijden in Haaksbergen vanwege zelf even uit de running te zijn (iemand verwoorde het heel mooi: "Je maakt inderdaad wel wat tactfouten in je bewegingen" _O-), maar wel even de pijn en moeite genomen om beide dagen te gaan kijken in Haaksbergen.
Ik vind het altijd een mooie wedstrijd, met prima dressuurbanen, een wedstrijdterrein dat dit jaar een complete make-over heeft ondergaan (mooohooooiiii :9 ) en trajecten die mooi door de natuur lopen.

Wat BD beschrijft, over het binnenkomen van hindernissen etc, dat herken ik wel. In Haaksbergen zijn 2 hindernissen gesitueerd in de grote buitenpiste, waar de hindernisrechters de rijders al van verre aan zien komen rijden en goed kunnen zien WIE het zijn, en WAAR ze naar toe gaan. De overige 4 hindernissen liggen op een open vlakte, omzoomd door dikke bossage. De rijders rijden daar steeds omheen, en vlak voor de start/finishlijn vliegen ze ineens tussen de bosjes door een hindernis in.
Zelf heb ik meerdere malen meegereden, en dus meegemaakt dat je gewoonweg niet opvalt als rijder, als je van achter de bomen aan komt rijden en drukker bent met zwaaien naar de hindernisrechters dan met op je aanspanning letten.
Het probleem ligt dus wel bij 2 kanten: A. het is gewoon echt moeilijk te zien voor hindernisrechters, en B. sommige rijders nemen inderdaad niet de moeite om aan te geven dat ze een hindernis binnenrijden. Wellicht voor de organisatie een punt om aan te werken/aan te passen. Aan de andere kant: ze doen het al jaren op deze manier, en volgens mij is het zelden misgelopen.
Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het voor fanatieke hindernisrechters die écht de boel netjes in de gaten willen houden wel frustrerend is dat ze continu gefocust moeten zijn of er toevallig een rijder rechtdoor rijdt, of tóch de S/F-lijn over komt, en dat ze pas halverwege de hindenis eindelijk weten WIE er uberhaupt in de hindernis rondracet.

Maar, we hebben genoten van een mooie wedstrijd, gisteren was het perfect marathonweer, en de organisatie heeft weer een mooi evenement neergezet!
Volgend jaar zijn we er hopelijk zelf weer bij... :j

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:50

S_zanne schreef:
Waar verwonder jij je over BD?
Hoezeer de meningen van de juryleden uiteen lopen. Vooral in rubrieken waarbij de rijders redelijk dicht bij elkaar zitten is de dressuur toch van grote invloed. Het is dus een beetje geluk hebben soms welke mensen er langs de baan zitten. Sommige hebben een sterke voorkeur voor bepaalde type aanspanningen, andere gaan meer op naam.
Kijk, we zijn allemaal mensen en we doen allemaal ons best, ook zeker de juryleden. Maar het kan toch niet zo zijn dat een rijder bij de één bijna vooraan staat en bij de ander achteraan. Als het verschil een paar punten is kan dat gebeuren. Maar er het gaten van 30 - 40 punten.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:03

Ik wil op het jury gebeuren wel op inhaken, we hebben gelukkig niet te klagen over onze punten maar zelfs dan heb je ook opmerkelijkheden ;) van de jury.

Om een voorbeeld te noemen; in Beesd ging onze dresuur (op hier en daar wel wat minifoutjes) gewoon echt lekker en goed.
De volte met 1 hand E-B-E ging voor een 10!! Dat zeiden we ook al tegen elkaar toen we de ring uit gingen, zo mooi precies over de letters van de middellijn (als ze er zouden hebben gestaan) en op de hoefslag, gewoon echt super.
Maar goed, je krijgt natuurlijk geen 10 maar we zeiden oke een 9 zou welkom zijn natuurlijk :D

Goed, we kregen de protocollen terug en ik was erg benieuwd naar de punten voor die volte omdat we beiden vonden dat hij voor een 10 was. De jury bij C geeft inderdaad een 9, de jury bij B geeft een 8 de jury bij E geeft een 5....

Ehm... een 9 en een 5 en ze keken toch echt allebei naar hetzelfde?!!!?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 13:28

Inderdaad. Dat soort dingen mogen niet gebeuren maar je ziet het elke keer weer als je je protocollen terug krijgt.
Kijk, het kan gebeuren als een jurylid een keer een onderdeel mist doordat ie even met wat anders bezig is.
Één punt verschil per onderdeel is goed mogelijk, twee kan ook nog vanuit een ander gezichtsveld maar wordt al discutabel.
Wanneer je dan zoals in jouw voorbeeld een 5 krijgt voor dat onderdeel voel je je toch genaait en zet je vraagtekens bij betreffend jurylid voor jezelf.
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie wanneer we als rijders onze juryleden zouden beoordelen net als zij ons elke keer doen. Veel menners kunnen ook slecht tegen kritiek maar hoe zit het omgekeerd?
Het is vaak moeilijk een jurylid aan te spreken. De boodschap komt vaak niet goed over of valt verkeerd omdat wij rijders altijd wat te zeiken hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:45

Bij het achterwaards gaan jury op C en B geven een 7 of 8, jury op E die alleen je achterkantje ziet (van de wagen he) roept twijfelachtig aw en geeft een 4 of 5...
Eigenlijk zou je uit dat oogpunt niet eens mogen punten.
Net als het op de AC lijn in uitgestrekte draf gaan zou de C jury niet eens mogen punten, die kan het niet zien..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:07

Je kunt van voren goed zien of een paard juist strekt aan de houding en het zweefmoment.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:58

En ook of de achterhand er lekker bij is?????

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 18:30

Wanneer de achterhand er niet goed bij is krijg je geen front en zweefmoment. ;)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:01

Het aanspreken van de juryleden val ik idd ook over. Ik vind ze niet voldoende toegankelijk. Nou kan het zijn dat de jury de rijder niet aardig vind, (en ansdersom o: ) Maar er zijn een aantal die gewoon niet willen luisteren.