Mag je ieder paard omscholen naar een NH benadering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Mag je ieder paard omscholen naar een NH benadering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:40

Gelukkig maar, dat het in de dagelijkse omgang prima gaat. Lachen

Maar ik persoonlijk ben blij dat ik lichaamstaal verkies in zowel de training als de dagelijkse omgang. Ik heb niet veel met stemcommando's. Het komt vaak zo agressief over en daarbij is het zo vanuit de mens gedacht. Ik persoonlijk heb daar weinig mee bij de paarden.
Ik kan het ook niet meer, ben het echt helemaal verleerd. Haha!

Van de week zei iemand nog tegen me dat mijn paard en ik altijd zo'n rust uitstralen als we bij elkaar zijn. Ik klets best veel tegen hem, hoor (weliswaar erg zacht), maar ik commandeer niet en kan hem met mijn lichaam sturen, ook op afstand. Knipoog
Zo gericht worden ze op je, net zoals de paarden in de kudde onderling zijn. Ik voel me gewoon een beetje paard tegenwoordig. Haha!

sanne83

Re: Mag je ieder paard omscholen naar een NH benadering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:18

ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken Ja
Ik vind het er erg leuk uit zien met de pony. Ik heb alleen les gegeven aan mensen die een beetje half kunstjes hadden geleerd, maar die waren er denk ik niet zo serieus mee bezig als jij. Die heb ik aangeraden om eerst NH te doen en daarna VD op heel duidelijk andere signalen+stemhulp. Anders wordt het naar mijn idee een zooitje Haha!. maar ik heb het idee dat jou paard wel duidelijk weet wanneer er iets verwacht wordt, dus volgens mij moet het dan wel lukken.
Ik denk dat parelli je wel zal bevallen, ook daar gaat het om wat het paard zelf aanbied Knipoog ik werk trouwens altijd met voerbeloning (bij mijn eigen paard dan). Past prima bij parelli (maar alleen bij bepaalde paarden).