suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:26

CK jouw manier van longeren komt mij over op de manier zoals Hempfling het doet. Hij geeft clinics en je kunt bij hem in de leer. Een zeer bijzondere manier van correct longeren zonder lijn of met een losse lus om de hals, maar dan met bewegingen die hij zelf maakt en het paard na doet.

Als het dezelfde manier is, is het wel raar om daar nu een eigen naam aan te gaan geven en te doen of het je eigen manier is. Ik ben zeker wel geinteresseerd hoe je het doet. Hempling zijn manier van trainen trekt mij erg aan, zo longeren zou ik willen kunnen.

Zou een flimpje kunnen plaatsen? Dan kunnen we zien hoe je het bedoelt. Zo blijft het voor mij wazig.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:41

Hmmm, weet je, dit topic komt op mij over als een manier om jezelf en je techniek te promoten onder de vlag van : "ik zoek een naam voor dit-of-dat". Je wilt duidelijk niet verder uitleggen hoe je methode in elkaar zit, maar je wilt wel naar voren brengen hoe goed die paarden het er op doen.

Natuurlijk is het wel mogelijk om er wat meer over uit te leggen. Al is het alleen maar duidelijker uitleggen waar het om draait en wat degene die longeert doet of probeert te doen en hoe het paard vervolgens reageert en hoe het dan de bedoeling is dat het verder loopt. Natuurlijk is het ook mogelijk om een filmpje te plaatsen, het zal niet alles zeggen, maar ook al zie je een persoon in het midden alleen maar stil staan en het paard eromheen "iets" doen (of juist niet), dan weet je in elk geval hoe het eruit ziet. Als je iemand ziet die bepaalde bewegingen maakt en je ziet de reacties van het paard, dan valt er ook al iets meer te snappen.

Het is duidelijk dat je dat niet wilt doen. Je draait daar telkens met dezelfde opmerking omheen. Ook in wat je schrijft leg je niets uit, nog niet eens in beginsel. Je houdt het allemaal behoorlijk wazig. Ondertussen staat je website levensgroot in beeld onder je posts, die is niet te missen. Sorry hoor, maar het lijkt mij dat je gewoon - zij het op een heel ondoorzichtige manier - klanten aan het werven bent (in dat geval staat je topic echt verkeerd). Natuurlijk kun je nu zeggen, nee dat is niet waar want ik heb in de beginpost gezegd dat het om de techniek van het longeren gaat. Dan denk ik op mijn beurt: "jaaaa, ..... en ik ben de Paus".

Als je het nou duidelijker uit zou leggen, dan is't een ander verhaal. Want zolang je het niet duidelijk uitlegt, komt er ook geen duidelijke naam uit de bus rollen natuurlijk.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:51

Alles klinkt zeer interessant, maar ik moet het wel met de overigen eens zijn, een beter beeld is een vereiste om het te kunnen begrijpen, laat staan een naam te kunnen verzinnen.

De eerste keer dat ik kennis maakte met de methode van Voest, was ik zwaar onder de indruk. Dit was aan de hand van een filmpje van iemand die de methode zelf toepaste. Niet dat ik ook maar iets snapte van wat er gebeurde, en hoe ze dat voor elkaar kregen, maar ik kon wel zien dat dat iets nieuws was voor mij, iets wat in mijn ogen geweldig is, en waar ik zeker meer over wil leren. Als er één methode is die veel werkt op houding en stem van de instructeur is het methode Voest wel. En toch was mijn interesse gewekt door alleen het zien van het paard.
Ik zie echt niet in waarom dit met jouw techniek niet zou kunnen....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:55

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje, kan me er zo weinig bij voorstellen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:48

Het is jammer dat er zo 'aanvallend gediscussieerd wordt. Aangezien het ook een oud topic is gaat hier dus een slotje op.