Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Danielledm schreef:Hoezo meer zorgen??

Mindim schreef:Ik zie heelveel dingen in het natuurlijk bekappen. Maar om het zelf te doen, dat zou ik niet aandurven. Ik ben bang dat ik mijn paard alleen maar ongemak bezorg met mijn dan pas geleerde lessen. Zelfs met en boek van 250 blz zou ik het niet durven. Vooral om er mee te starten niet.
Hoe gaat dat in zijn werk met de NB dan, komt die vaker dan een hoefsmid? Omdat ik lees dat het beter is om hoeven gelijkmatiger bij te vijlen zeg maar dan eens in de 6/8 weken er een paar mm af te halen? Hoe lost een NB dat dan op als die ook maar eens in de 6/8 weken langs komt?
Citaat:En ik lees hier veel over over het asfalt rijden. Mij is het altijd afgeraden niet alleen om de slijtage van de hoeven, maar ook om klappen op de gewrichten en pezen te voorkomen door bv te draven over asfalt. Ik lees daar niets over?

Mindim schreef:Ik heb de links gelezen. Een natuurlijk bekapper is dus eigenlijk alleen voor leven vatbaar als je zelf wekelijk of 1 maal in de twee weken zelf de hoeven van je paard onderhoud. De natuurlijk bekapper kan je controleren als hij tijd heeft op zijn route en bij eventuele hoefproblemen kan je hem om assistentie vragen. Begrijp ik dat goed?? Als ik de cursus niet doe en ik wil mijn paard nb laten bekappen, dan moet de NB eigenlijk elke 2 weken komen.
Mindim schreef:Ik heb een paard van 22, altijd traditioneel bekapt. Stel ik volg een cursus, lees en bekijk het lesmateriaal aandachtig, heb alles goed bestudeerd, dan nog zou ik niet aan haar hoeven durven beginnen, zelfs niet bij de mooie hoeven van mijn tinker.
Ik vind me zelf daar niet deskundig genoeg voor en ik zou me ook na een cursusdag en het het bestuderen van het lesmateriaal niet deskundig genoeg vinden. Ik ben van mening dat je praktijk niet uit een boekje kunt halen of dvd.
Mindim schreef:Het mooiste zou zijn een tijdje mee te lopen met een NB en daardoor het vak (bij wijze van spreken) te leren. Ook al is het maar voor jezelf.