Horsemanship dag Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Horsemanship dag Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:09

Jaaaa ik was er ook vandaag samen met een vriendin. Vanmorgen eerst een cursus gehad van Helga Meurs, 'Introductie Natural Horsemanship'.

Vanmiddag overigens ook de demonstratie van Donald Newe. 'Nevzorov Haute Ecole & a horse's first ride.' En dat was ontzettend interessant!!

Erg leuke en vooral inspirerende dag! Ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:14

Persoonlijk was ik meer onder de indruk van de kennis/kunde van Chris Irwin als van Donald Newe.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:18

Hmm nouja smaken kunnen verschillen natuurlijk. Ik heb ook een deel van de demonstratie van Chris Irwin gezien en daar was ik een stuk minder van onder de indruk Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:24

Wat me van Newe vooral erg tegen viel was dat hij over zijn conculega's nou niet bepaald respektvol praatte.
En verder vond ik het 'groene' paard nou niet erg groen meer Lachen
Irwin daarentegen behandelde het paard als paard en gaf no-nonsense leiding zonder 'zweverig' te gaan lopen doen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:43

DubbelDun schreef:
Wat me van Newe vooral erg tegen viel was dat hij over zijn conculega's nou niet bepaald respektvol praatte.
En verder vond ik het 'groene' paard nou niet erg groen meer Lachen
Irwin daarentegen behandelde het paard als paard en gaf no-nonsense leiding zonder 'zweverig' te gaan lopen doen.

Vond jij Newe zweverig dan? Dat vond ik namelijk helemaal niet...

Daarbij heb ik Newe met de eigenaar van het paard horen praten en het paard was wel degelijk groen. Het paard had tot 4 jaar in de wei gestaan omdat hij als hengst onhandelbaar was.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 17:49

Wat vinden jullie van zijn nieuwe touwhalster? Vandaag op NH dag Arnhem gekocht Haha!

Afbeelding
Het groene paard vond ik ook niet echt groen die was echt braaf. Even als dat paard die daarvoor was van dat Montey Roberts.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:25

Was er ook vandaag, met Sense 4 Horses! Lachen

Vond Donald Newe echt geweldig, aantal anderen vielen me erg tegen. Lachen
Maar ook Donald alleen was al de moeite vond ik. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:37

Ik vond Donald Newe helemaal geweldig. Erg inspirerend ook! OK dan!

Chris Irwin heeft voor mij helemaal af gedaan. Wat een ontzettende tegenvaller die man!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:41

Ben hele dag geweest, van 9 - 6. Vond het erg leuk!

Donald Newe vond ik helemaal geweldig. OK dan!

Chris Irwin had ik al een keer aan het werk gezien in Belgie, was niet erg anders. Vind hem ook wel goed maar nogal ingewikkeld..

Die Centered riding demo vond ik helemaal niks, net als die laatste demo (ben de naam vergeten) . Annemarie van der Toorn vond ik ook leuk om te zien. Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:24

Ga in een standje staan en je mist zelfs de clinincs waar je je voor opgegeven hebt Zij zijn groot en ik is klein! Clown
Wel hier en daar wat glimpen opgevangen Haha!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:34

ik ben ook geweest Haha!
vond het groene paard intressant om te zien, maar of die groen was Bloos
en natuurlijk amable met vrijheidsdressuur, heb ik echt van genoten, kei knap hoor. Bloos

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:44

Ik vond het erg leuk in Arnhem. De vele standjes met info tref ik niet zo vaak (nog nooit) zo fijn bij elkaar.
Ik had echter van een NH dag iets meer samenhang verwacht in het idee an sich, maar wat mij juist is opgevallen is dat de een verkondigde met zo weinig mogelijk te willen werken, waar de ander juist vertelde dat je al je tools nodig hebt om het paard te leiden etc.

Mijn vriendin en ik waren redelijk onder de indruk van de aanpak van die Donald van Haute Ecole. Hij had wat mij betreft wel wat goede punten en een mooie filosofie qua aanpak. Hoe groen of niet het paard was maakt me dan minder uit. Maar de 'sneren' naar andere NH aanpakken hadden voor mij weer niet gehoeven. Ik vind het een zwaktebod als je anderen bekritiseert om jouw manier te promoten. Maargoed, that's me.

Irwin hoefde van mij niet zo. Heb wel gekeken, maar eigenlijk stiekum hoofdschuddend.

Oja, de demo van die fries vond ik ook leuk om te zien. Andere demo's heb ik niet meer gezien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:34

Kukkie schreef:
Ik had echter van een NH dag iets meer samenhang verwacht in het idee an sich, maar wat mij juist is opgevallen is dat de een verkondigde met zo weinig mogelijk te willen werken, waar de ander juist vertelde dat je al je tools nodig hebt om het paard te leiden etc.
Dat is mij dus ook opgevallen Haha!
Gelukkig heeft dus niemand 'de waarheid' in pacht en kun je eruit halen waarvan JIJ denkt dat dat op JOUW paard zal aanslaan Lachen
Het hele goeroe-gedoe hoeft van mij dus niet zo Lachen

Persoonlijk heb ik meer uit Chris Irwin kunnen halen dan uit Donald; die imo veel tegenstrijdiger bezig was.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:55

vooral leuk hoe ze allemaal riepen: dit is géén natural horsemanship Verward
Wat doe je dan op de nh-dag ROFL

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:59

Ik kreeg ook al zo'n 'hol van de leeuw' gevoel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:04

Ja dat vond ik ook opvallend en èrg vreemd. Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:22

wat was nou die site van die fotografe? Ze riepen het wel om maar ik heb het niet onthouden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:23

Arabesk schreef:
Ga in een standje staan en je mist zelfs de clinincs waar je je voor opgegeven hebt Zij zijn groot en ik is klein! Clown
Wel hier en daar wat glimpen opgevangen Haha!

Da's dan toch echt een zuiver geval van eigen-schuld-dikke-bult hoor. Je kunt gewoon je clinics doen, kwestie van organiseren.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:22

Arabesk schreef:
wat was nou die site van die fotografe? Ze riepen het wel om maar ik heb het niet onthouden.

www.karenfotografie.nl , ze zit hier ook op bokt kkkaren

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:50

Jaaah mijn 1e x NH dag echt super leuk ik hoop volgend jaar weer te kunnen gaan en meer workshops te doen ik had gister die 'Introductie Natural Horsemanship' gedaan was erg leerzaam Haha!.
Ik vond die DEMO 'het groene paard' het leukste en ik vond ook dat die niet zo groen meer leek maar dat was die volgens mij echt wel (mijn verzorgpony was precies zo rustig toen ik die zadel mak maakte) niet alle paarden gaan uit hun dak met zadelmak maken hehehe Tong uitsteken, ik vond het gewoon mooi om te zien dat die man alle keuzes over liet aan het paard enz.

Ik vond die VD DEMO ook heel leuk vooral dat die ging kruipen haha Tong uitsteken dat had ik nog niet bij VD gezien ^.^ hihi

Ik hoorde iedereen zo geweldig over Chris Irwin praten (ik kende hem niet) dus ik d8t dat is vast de moeite waard maar ik vond dat een beetje saai :S ik snapte de helft ook niet omdat het niet werd vertaald maar naar mijn idee was het sosm een beetje langdradig zijn DEMO het sprak mij persoonlijk ook niet zo aan, wel leerzaam denk ik maar goed niet voor mij want verstond er haast niks van >.<

Verder heb ik lekker rondgekeken bij de kraampjes en wat info boekjes mee genomen, maar al die dag cursusen zijn zooo duur :s ik vind dat zo jammer als het wat goedkoper zou zijn zou het meer toegankelijk worden voor meer mensen denk ik.

ik bof dat een vriendin van mij af en toe les krijgt van Helga dus die kan het weer doorgeven aan mij maar tog jammer dat het allemala zo duur moet zijn Boos!
maar goed ik heb een leuke dag gehad en ga zeker volgend jaar weer als ik kan Haha!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:56

hier ook iemand die voor het eerst is geweest! Haha!
Ik vond het echt heel leuk, en ook wel leerzaam.
Ik was toch wel erg onder de indruk van Donald, vooral het stukje van dat je met parelli eigenlijk meer de alphamerrie speelt ipv dat je samenwerkt.
Verder gewoon supergezellige dag, en ik heb mn eigen 22 feet leadrope Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:59

Iedereen bedankt voor de complimenten over VD-show! We hebben ons best gedaan en Jauke had er echt onwijs veel zin in, maar dat was volgens mij ook wel te zien Knipoog Hij was ook echt druk hoor, maar daardoor ziet het er direct veel sprankelender uit en dat is wel heel leuk. Wel jammer dat op een NH-dag alle paarden op stal moeten staan, Jauke heeft zich helaas buiten de demo om de hele dag te pletter verveeld. En tja, ik had een stand en kon hem dus niet de hele tijd komen vermaken. Een paddock had hij zeker meer gewaardeerd!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:52

vonden jullie trouwens niet dat de meeste paarden in de Actiefstal er een beetje ingevallen en magertjes uit zagen?

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:03

Esther_ schreef:
Arabesk schreef:

http://www.karenfotografie.nl , ze zit hier ook op bokt kkkaren

Ik ben nog bezig met de foto's, binnen een paar dagen komen ze op de site te staan... Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:11

Ik ben benieuwd! Heb je ook foto's van de VD demo? Schijnheilig