Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kebie schreef:Nou, die mensen die geen dikke paarden krijgen van 24/7 gras die doen kennelijk iets anders dan ik
Lenneke_ schreef:kebie schreef:Nou, die mensen die geen dikke paarden krijgen van 24/7 gras die doen kennelijk iets anders dan ik
Anouar wordt echt niet dik, ookal staat hij 24/7 tot z'n knieeen in het gras
karuna schreef:Nadelen zijn merk ik toch met warm droog weer erg droge hoeven, met bijvoeren zul je ze soms apart moeten nemen als je paard juist minder mag hebben dan de rest. grotere kans op blessuren en wondjes vanwege het kuddegevoel. Gaat er soms niet zachtzinnig aan toe. Bij nat weer grotere kans op mok of rotstraal als je een erg natte wei hebt.
mentjuh schreef:ja ik zit er echt sterk aan te denken om mijn andalusier ook lekker 24 uur per dag op de wei te zette, ik heb zo het idee dat hij die box maar geen reet aan vind en begrijpelijk natuurlijk.
de nadelen die kebie noemt over uitmesten drinke en eten heb ik geen last van word allemaal gedaan door de pension eignaar..
en voor het natte weer is er een regendekentje..
maar moet kan ik dit het beste opbouwen ik neem aan dat je je paard niet van t ene op de andere dag in een keer 24 uur op de wei kan zetten wel?
Citaat:Droge hoeven: maak het rond de drinkplaats nat. Drinken ze uit de sloot dan hebben geen last van droge voorhoeven.
Grotere kans op blessures? Dat is enkel en alleen wanneer de groep niet stabiel is. Na hooguit een week (meestal binnen een par uur of een dag) is het duidelijk.
Rotstraal heb ik nog nooit meegemaakt in nat land (mok wel). Paarden met rotstraal zijn namelijk erg gebaat met veel beweging. Ik heb regelmatig stalpaarden met flinke rotstraal gezien. Beweging is dan een eerste vereiste.
Mijn ervaring met mok is dat als je er elke dag wat opsmeert het onder controle blijft. Ook stalpaarden krijgen mok.