'natuurlijk' inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: 'natuurlijk' inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:19

Ja dat heb ik nu al 300 keer gelezen Haha!
Maar ik ga ervanuit dat als ik een paard koop, ik deze niet hoef te verkopen. anders begin je er niet aan.
Het is geen auto ofzo... Het is mn maatje.

Roxxxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:22

Vue schreef:
Maar ik ga ervanuit dat als ik een paard koop, ik deze niet hoef te verkopen. anders begin je er niet aan.

Met die instelling kocht ik mijn pony ook... maar soms zitten dingen financieel tegen en kan het zijn dat hoe erg je het ook vind, je wel je paardje moet verkopen. dus zeg nooit nooit.
Mijn quarter merrie heb ik overigens wel bitloos ingereden. eerst met een halster. dit is een paar keer fout gegaan omdat je echt niks kunt beginnen zonder bit. Daarna is ze gereden op een side-pull.. toen op een grassrope (ook bitloos alleen komen de teugels van onder ipv aan de zijkant, net als met touwhalster) en toen ben ik haar op een snaffle gaan rijden (simpel trensje) toen dit een tijdje goed ging ben ik haar op bosal gaan rijden.
Ze is nu 4 en ik wissel bitloos en met bit af. Kijk naar je paard waar die uiteindelijk het best op loopt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:26

Roxxxxanne schreef:
Kijk naar je paard waar die uiteindelijk het best op loopt.

Héél wijze woorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:32

Dat zijn ook wijze woorden, dat is waar het uiteindelijk om draait...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:07

Idd wijze woorden. Maar om dat uit te vinden moet je toch meerdere dingen hebben geprobeerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:36

Ben ik met je eens. Gewoon verschillende dingen uitproberen en dan kijken wat het beste werkt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:52

Vue schreef:

Ik wens je natuurlijk alle goed, maar ook jij kan straks op weg naar huis geschept worden door een vrachtwagen (heel hard aan het afkloppen). Dan ben jij er ook niet meer voor je paard, en zal iemand anders verder met 'm moeten. Ik bedoel alleen maar dat er allerlei dingen in het leven kunnen gebeuren, die je niet kan voorbereiden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:53

Ja, Anoeska, er kan zoveel gebeuren. Maar daarom ga ik mijn paard niet met bit berijden als je het niet erg vindt. Haha!